آفتاب

هتل ها چه امتیازاتی به مهمان های وفادار خود می دهند؟



هتل ها چطور می توانند مستقیم یا غیر مستقیم از مسافران دعوت کنند تا همیشه هتل آنها را برای اقامت انتخاب کنند؟

حتما تا به حال عنوان باشگاه مشتریان به گوشتان خورده است. باشگاه مشتریان تلاش کسب و کارها در عصر حاضر برای ربودن دل مشتریان است. کافیست رضایت آنها را نه یک بار بلکه چندین بار جلب کنید تا به شما اعتماد کرده و در لیست مشتریان همیشگی شما قرار بگیرند. اما در میانه این همه تکاپو از دست هتل ها چه کاری ساخته است؟ هتل ها چطور می توانند مستقیم یا غیر مستقیم از مسافران دعوت کنند تا همیشه هتل آنها را برای اقامت انتخاب کنند؟ اینها سئوال هایی هستند که جااینجاس در مطلب حاضر به سراغ جواب آنها رفته است.

شیوه های مؤثر برای ایجاد مشتریان وفادار به هتل

تنها راه وفادار کردن مهمان ها، باشگاه مشتریان هتل نیست. اگر چه این روش به روزترین و مؤثرترین راه است، اما شیوه های دیگری هم وجود دارد که هتل ها از آنها برای ایجاد وفاداری در مهمان ها بهره می گیرند. مثلا:

به کارکنان آموزش می دهند

مسافران ممکن است به امکانات، موقعیت مکانی یا حتی دکوراسیون هتل شما علاقه مند شوند، اما این رفتار پرسنل است که تعیین کننده بازگشت یا عدم بازگشت آنها است. اگر کارکنان هتل اهمیت موضوع وفاداری مشتریان را بدانند و آموزش لازم را در خصوص نحوه رفتار با مشتریان قدیمی دیده باشند، همه چیز سریع تر پیش خواهد رفت.

رفتار مشتری را دنبال می کنند

چطور؟ خوب با وجود نرم افزارهای گوناگونی که به بازار آمده، این کار سختی نیست؛ نرم افزارهایی مانند CRM که مدت زمان اقامت مشتری را در هر بار و نیز به طور کلی محاسبه می کنند. در این صورت مشتریان وفادار شناسایی شده و مزایای مختلفی به آنها ارائه می شود.

مزایای وسوسه کننده به مهمان ها می دهند

بدون شک مهمان های وفادار هتل تنها به رفتار مؤدبانه کارکنان راضی نمی شوند. آنها از هتل انتظارات بیشتری دارند که می تواند در قالب های زیر در اختیارشان قرار گیرد:
•    در نظر گرفتن اعتبار برای اقامت رایگان یا استفاده رایگان از محصولات و خدمات هتل
•    امکان رزرو اتاق با نرخ های خاص
•    امکان رزرو اتاق با خدمات و امکانات خاص
•    اولویت در پذیرش(چک این) و امکان چک اوت دیرتر از موعد
•    دسترسی به اینترنت وای فای رایگان
•    دسترسی به صبحانه یا نوشیدنی رایگان
•    ارائه خدمات ویژه خوشامدگویی
•    دسترسی به لانژ انحصاری

به حریم خصوصی مهمان ها احترام می گذارند

مسافران به نام هتل علاقه مند می شوند، اما این به معنای آن نیست که تمایل دارند همه جا آن را بشنوند. اگر قرار است هتلی بنای ارتباط با مشتریان خود را بگذارد، بهتر است این ارتباطات معنادار، مرتبط و شخصی باشند. ارتباطی که به حریم شخصی مشتریان تجاوز می کند، هیچ شوقی را در آنها ایجاد نمی کند.
همانطور که گفتیم یکی از بهترین راه های وفادار کردن مهمانان هتل، راه انداختن یک باشگاه مشتریان است. در ادامه مطلب هتل ها چه امتیازاتی به مهمان های وفادار خود می دهند در جااینجاس، از باشگاه مشتریان هتل بیشتر با شما می گوییم.

باشگاه مشتریان هتل؛ جایی برای مهمان های وفادار

باشگاه مشتریان یا همان loyalty program برنامه ای است که هتل ها برای ارائه امتیازات و تخفیف های ویژه به مهمانان خود استفاده می کنند. بدون شک صنعت هتلداری هم مانند سایر کسب و کارها، عرصه رقابت است و ارائه این امتیازها به حفظ مشتریان قدیمی هتل ها کمک می کند. به طور خلاصه می توان گفت نگهداشتن مهمان های قدیمی هتل به مراتب آسان تر از جذب مشتری های جدید است. همین دلیل کافیست تا هتل ها دست از متدهای قدیمی کشیده و در ایجاد باشگاه مشتریان به سراغ ایده های جدیدتر بروند.

باشگاه مشتریان هتل چطور مفید واقع می شود؟

درست است که ایجاد یک باشگاه مشتریان در هتل قدم بزرگی به سوی موفقیت است، اما به شرط داشتن چند ویژگی خاص. به عبارت دیگر هتل ها بی گدار به آب نمی زنند و تلاش می کنند تا باشگاه مشتریان خود را با این شیوه ها پیش ببرند:
 

وقتی مزایای شخصی ارائه شود

هتل ها به این فکر می کنند که چه چیزی حس خاص بودن به مهمان ها می دهد. در حقیقت اگر مهمان ها، آنها را در جریان علایق یا بالعکس مواردی قرار دهند که دوست ندارند؛ خدمت بزرگی به آنها کرده اند. به همین خاطر است که مثلا ارائه تخفیف برای استفاده از خدمات اسپا در هتل آن هم برای یک مسافر کاری اهمیت چندانی ندارد. چرا؟ خوب یک مسافر کاری که با هدف خاصی دست به رزرو هتل زده، شاید اصلا وقتی برای استفاده از استخر یا سونا نداشته باشد. اینجاست که یک برنامه هوشمند به کار می آید؛ یعنی با جمع آوری اطلاعات هر مهمان چیزی بر اساس علایق و سلایق او در اختیارش قرار می گیرد.

اگر عضویت انحصاری و ممتاز به مهمان ها بدهید

آنچه مهمان های هتل دوست دارند، این است که به عنوان یک عضو انحصاری و ویژه با آنها رفتار شود. در این صورت احساس رضایت در آنها بیشتر می شود. در واقع ارائه پیشنهادهای تبلیغاتی یا گنجاندن آیتم های اضافی در منو که بر نیازهای آنها تمرکز می کند؛ یعنی هتل به مهمان های خود اهمیت می دهد.
 

اگر همه چیز چندان پیچیده نباشد

مهمان ها به مزایایی که ارزش خاصی ندارند و استفاده از آنها هم سخت است، علاقه ای نشان نمی دهند. همه آنچه آنها لازم دارند مجموعه ای از امتیازات است که بتوان بدون هیچ دردسری از آنها استفاده کرد. در این مسیر می توان از تکنولوژی هم کمک گرفت. مثلا امکان رزرو آنلاین هتل از طریق وبسایت یا اپلیکیشن برای مهمان ها چیزی است که حتما رضایت آنها را جلب می کند.

اگر همه چیز انعطاف داشته باشد

منظور از انعطاف پذیری در باشگاه مشتریان چیست؟ این یعنی مشتری ها بتوانند از مزایای ارائه شده در تمام شعبه های هتل در هر جایی استفاده کنند. مثلا چنین حالتی را می توان در مورد هتل های پارسیان دید؛ چه شما هتل پارسیان آزادی تهران را رزرو کنید و چه هتل پارسیان کوثر اصفهان، امتیازهایی که کسب کرده اید را می توانید استفاده کنید.

هتل های ایران چه امتیازاتی در باشگاه مشتریان ارائه می دهند؟

استفاده از باشگاه مشتریان نیازمند هزینه یا اقدام خاصی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید، عضویت در باشگاه و البته تبعیت از قوانین خاص هر هتل است. در بعضی هتل ها با عضویت در باشگاه، از کارت های طلایی، نقره ای و پلاتینیوم بهره مند شده و به تناسب آنها، از امتیازهای ویژه ای برخوردار می شوید. اما امتیازاتی که هتل های ایران در باشگاه مشتریان، مهمانان خود را از آنها بهره مند می کنند، شامل چه مواردی می شوند؟
•    تخفیف های اقامت در کلیه رزروها
•    چک اوت با تأخیر در روزهای غیر پیک بدون دریافت هزینه نیم شارژ(البته با هماهنگی قبلی)
•    طرح هایی مانند روز تولد یا ماه عسل و ارائه خدمات خاص در این روزها مانند کیک تولد، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، گل آرایی و تزئین اتاق و ...
•    تخفیف استفاده از خدمات هتل مانند ماساژ، اسپا، هدیه خاص هتل مانند سوغات یک شهر، پذیرایی در ناهار و شام
رزرو هتل در یک سایت معتبر مانند jainjas.com با امکانات جستجوی پیشرفته ای چون آدرس، قیمت، ظرفیت اتاق و نوع هتل شروع خوبی برای شما خواهد بود. در این صورت دیگر نیازی نیست ساعت ها در گوگل بچرخید و در پایان هم بدون اشنایی کامل دست به انتخاب هتل بزنید. در جااینجاس هتل ها و هتل آپارتمان های شهرهای مختلف ایران با جزئیات کامل به شما معرفی شده اند. این معرفی کامل و جامع به شما اجازه می دهد آنها را با هم مقایسه کرده و بعد اقامتگاه مورد نظرتان را برگزینید.




وبگردی