آفتاب

فرهنگ و هنر آلمان، مهد شاعران و متفکران



هنر آلمان هم در زمینه هنرهای زیبا و هم در تعداد زیادی از مجموعه‌های بین المللی هنری که توسط موزه‌های آلمان میزبانی می‌شود، از یک سنت غنی برخوردار است.

هنر و معماری آلمان


هنر آلمان هم در زمینه هنرهای زیبا و هم در تعداد زیادی از مجموعه‌های بین المللی هنری که توسط موزه‌های آلمان میزبانی می‌شود، از یک سنت غنی برخوردار است. علاقه‌مندان به هنر و دانشجویان هنر و معماری که به تحصیل در آلمان مشغول هستند، به هنر قطعاً راه‌های زیادی را برای گذراندن وقت خود در آلمان پیدا می‌کنند.

هنر آلمانی: معماری


عاشقان تاریخ هنر و معماری، وقت خود را در آلمان به طرز خارق العاده ای سپری خواهند کرد. میراث معماری آلمان از نظر باستان شناسان، مورخان و دوستداران هنر بسیار ارزشمند است.

محوطه‌ها، بناها و آثار هنری که توسط جوامع میراث آلمان محافظت می‌شود به دوران روم باستان بر می‌گردد. به عنوان مثال، در شهر ترییر حمام‌های چشمگیر و اتاق تاج و تخت امپراتور کنستانتین (حدود 280-337 میلادی) دیده می‌شوند. آلمان همه این موارد را دارد: بیشترین هنرهای معماری مقدس قرون وسطایی (مانند کلیساهای ورمز و فرایبورگ)، شکوفایی هنرهای رنسانس و شکوه باروک (به عنوان مثال اقامتگاه‌های لندشوت و ورزبورگ) و هنرهای کلاسیک و ساختمان‌های زیبا و سرزنده سبک آرت نوا. جای تعجب نیست که گردشگری داخلی در آلمان همچنان در حال پیشرفت است.

معماری معاصر آلمان را می‌توان نوعی از هنر در نظر گرفت. ساختمان‌های کاربردی مدرنیسم آلمانی  (مثل مدرسه طراحی باهاوس) را می‌توان در همه شهرهای آلمان یافت. ساختمان‌هایی که میزبان هنر آلمانی یا نمایشگاه‌های تاریخی هستند معمولاً به سبک پسا مدرن ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، موزه نئو اکسپرسیونیستی یهود در برلین یا موزه هنرهای مدرن در فرانکفورتمثال‌هایی عالی برای نشان دادن این هنر هستند.

هنر آلمانی: کلیساهای جامع و سایر کلیساها


برخی از اماکن معماری مانند کلیساها، قلعه‌های تاریخی و حتی دانشگاه‎های آلمان، اغلب در خود موزه نیز دارند. این موزه‌ها شامل مجموعه‌ای از هنرهای آلمانی مانند نقاشی‌ها، حجاری‌های چوبی، پارچه‌های منقوش، طراحی داخلی و غیره است. اگر مایل به بازدید از برخی از مکان‌های معماری آلمان که در بین مورخان هنر آلمانی مشهورند، هستید، نکاتی برای شما داریم:

معروف‌ترین نمونه از هنر کلاسیک گرای آلمانی در برلین، دروازه براندنبورگ است. در کاخ شارلوتنبورگ و کاخ سانسوشی معماری باروک و روکوکو را در بهترین حالت مشاهده خواهید کرد.

شهر هامبورگ دارای یک شهربازی پر زرق و برق با سبک تاریخ گرایی اواخر قرن نوزدهم، افتخار سابق شهر و مایه شادی شهروندان ثروتمندش است. همچنین به داشتن پنج کلیسای بزرگ گوتیک با معماری آجر قرمز که در شمال آلمان واقع شده اند مشهور است. سنت مایکل هنوز هم مشهورترین نشانه این شهر است.

در مورد راینلند، کلیسای جامع باشکوه در کلن در واقع سومین ساختمان کلیسایی در جهان و محبوب ترین جاذبه گردشگری در آلمان است. علاوه بر این، کلیسای جامع آخن، جایی که هم کلیسای شاهنشاهی شارلمانی و محل دفن احتمالی او را خواهید یافت، فاصله کمی با کلیسای جامع دارد و به یک قطار به سرعت می‌توانید به آنجا بروید.

مونیخ نقطه شروع مناسبی برای کاوش قلعه‌های قرون وسطایی در سراسر بایرن یا معماری باروک صومعه‌هایی مانند ولتنبورگ است.

هنر آلمانی: موزه‌ها


تقریباً در هر شهر و هر شهرستان آلمان به نوعی موزه‌ای وجود دارد، خواه موزه هنری بزرگی باشد که آثار ون گوگ یا مونه را در خود دارند، یا موزه کوچکی که تاریخ محلی را نشان می‌دهد. آلمان به نمایشگاه‌ها و نشان دادن آثار فرهنگ و هنر خود افتخار می‌کند. این موزه‌ها مدت‌هاست که پذیرای گردشگران و بازدید کنندگان هستند و راهنماهای صوتی، تورها و مطالب اطلاعاتی را به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهند.

موزه‌های هنری آلمان در هر اندازه و هر نوع علاقه قابل تصور (و غیرقابل تصور) وجود دارند. برخی به آثار هنری، برخی دیگر به تاریخ و فن آوری طبیعی، تاریخ عمومی و زندگی نامه، یا روی سنن محلی و علایق خاص توجه و اختصاص دارند. و اگر مجذوب چیزهای عجیب و غریب و عجیب و غریب می‌شوید، موزه‌هایی نیز وجود دارند که مثلاً به اسباب بازی‌های کودکان اختصاص داده شده اند، یا بهCurrywurst  (سوسیس با سس کچاپ ادویه دار - یک میان وعده غذایی فست فود آلمانی)، یا به روش‌های شکنجه، گلدان‌های مجلسی، و ... .

بیشتر بخوانیم: راه‌های اخذ اقامت هلند

هنر آلمانی: نقاشی و مجسمه سازی


میراث آلمان در هنرهای تجسمی تقریباً به اندازه بناهای معماری آن غنی و متنوع است. هنرمندان آلمانی مشهور بین المللی عبارتند از: نقاش رنسانس: آلبرشتت دایر، رومانتیک‌گرا: کاسپر دیوید فریدریش، اعضای گروه‌های هنری اکسپرسیونیستی: دای بروک و در بلو ریتر، و همچنین هنرمند مفهومی قرن بیستم جوزف بیوس. آثار هنری آن‌ها در برخی از بزرگترین و محبوب ترین موزه های آلمان میزبانی می‌شوند.

گالری ملی برلین و گالری هنر هامبورگ برخی از نقاشی‌های مشهور فریدریش، مانند نماد «سرگردان بر فراز دریای نبل» را به نمایش می‌گذارند.

موزه براک و برلین و لنباخ-هاوس در مونیخ تمرکز جدی بر هنر اکسپرسیونیست دارند.

هنر آوانگارد معاصر در هنر آلمان با برچسب‌های مختلفی چون «هنرمندان جوان آلمانی»، «مدرسه جدید لایپزیگ»، «درسدن پاپ» یا «رئالیسم عصبی» شناخته می‌شود. این آثار در گالری‌های کوچک یا اتاق‌های نمایشگاهی بی شماری در شهرهای بزرگ مانند کلن یا برلین فعال هستند. اگر علاقه دارید که با آثار هنرمندان مدرن درگیر شوید، نمایشگاه سالانه هنر مستند در کاسل، نمایشگاهی برای شماست.
فرهنگ آلمانی

آلمان دارای بیش از 80 میلیون نفر جمعیت است - و همچنین انواع مختلفی از مذاهب، آداب و رسوم و روایات که روح و روان ملی غنی را تشکیل می‌دهند. آلمان به دلیل تاریخ طولانی و غنی خود شناخته شده است، موضوعی که آن را بیش از 1000 سال در صدر اندیشه، سیاست و هنر اروپا قرار داده است. این تاریخ فرهنگی را به وجود آورده است که ارزش‌های غالباً مسیحی را با ادبیات، هنر، فلسفه، منطق، عقل و البته عشق به غذا و نوشیدنی ترکیب می‌کند.

خصوصیات مردم آلمان چیست؟


این حرف درست است که بسیاری از آلمانی‌ها تمایل دارند که دقت را در اولویت قرار دهند. همانطور که همه جهانییان می‌دانند قطارهای آلمانی اغلب کاملاً به موقع حرکت می‌کنند. مردم آلمان تمایل دارند که تیزهوش باشند، معقول باشند و به حریم شخصی یکدیگر احترام بگذارند، و به طور معمول به ساختار و قوانین جامعه تا حدی نسبتاً زیادی احترام می‌گذارند. جایی وجود ندارد که این احساس «نظم» در آن، آشکارتر از نظم فرهنگ تجاری آلمان باشد.

به طور سنتی، آلمانی‌ها به مفهوم خانواده و اجتماع اهمیت زیادی می‌دهند. با توجه به مورد دوم، این موضوع تا حدی از "قانون پیروی" و نظم و مشهور مردم آلمان ناشی می‌شود: اگر همه افراد جامعه از قوانین پیروی کنند و کارها را به درستی انجام دهند، محله / شهرستان / شهر / کشور مکان خوبی برای زندگی همه ساکنان خواهد بود، از این رو به نظر می‌رسد بسیاری از آلمان‌ها در مورد مسائلی چون تصحیح کردن روش بازیافت و مخالفت با سر و صداهای دیر هنگام شب، بیش از حد جدی و سختگیر به نظر برسند. آن‌ها این مسائل را به خاطر تامین آسایش و راحتی همه جدی می‌گیرند، نه فقط خودشان.

فرهنگ و سنت آلمان


آلمان کشور متفکران، شاعران، و امروزه بازرگانان در نظر گرفته می‌شود و در صورت مهاجرت به اروپا متوجه خواهید شد که نسبت به سایر کشورهای اروپایی، مردم آلمان، همه چیزشان عقل و منطق است. آلمان فرهنگ و سنت‌های زیادی را با کشورهای همسایه، به ویژه قسمت آلمانی زبان اتریش و سوئیس به اشتراک می‌گذارد.

نکته مهمی که باید در مورد فرهنگ آلمان بدانید این است که از ساکنان انتظار می‌رود نظم و ساختار را رعایت کنند. مهم است که همیشه به موقع حاضر شوید، نه فقط برای کار بلکه برای رویدادهای اجتماعی، و همچنین از قوانینی پیروی کنید که برای منافع هر شخصی که در آنجا زندگی می کند گذاشته شده اند.




وبگردی