آفتاب

اسرار تقویت مکالمه با آموزش زبان آنلاین انگلیشدان



به‌جرات می‌توان گفت که هدف اکثریت افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند، این است که بتوانند به این زبان مکالمه کنند. نکته جالب اینجاست که درصد قابل توجهی از این افراد هم پس‌از سال‌ها کلاس زبان رفتن و یا مطالعه، به‌ سختی می‌توانند این کار را انجام دهند!


بعد از تحقیقات گسترده‌ی ما جهت یافتن راهی برای حل این مشکلی که اغلب زبان‌آموزان را با خود درگیر کرده، وبسایت انگلیشدان و راه حل‌های ارائه شده در آن، توجه ما را به خود جلب نمود!
‌انگلیشدان که یکی از استارت‌آپ های پیشرو و بسیار موفق در زمینه تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی است، توانسته است با استفاده از متدهای نوین و بسیار کارآمد، مسیر یادگیری و تقویت مکالمه زبان انگلیسی را برای زبان‌آموزان سهل و ممکن گرداند.
اگر شما هم صرفنظر از اینکه کلاس زبان می‌روید و یا خودتان مطالعه می‌کنید، به دنبال روش‌هایی موثر برای تقویت مهارت گفتاری خود هستید، حتما تا انتهای مقاله اسرار تقویت مکالمه از انگلیشدان را مطالعه کنید.





از هر فرصتی برای مکالمه و صحبت کردن استفاده کنید


 یکی از دلایل عدم موفقیت زبان‌آموزان در مکالمه انگلیسی این است که صرفاً در زمان نیاز لب به سخن باز می‌کنند!  پیش‌‌از آن هیچ تمرینی ندارند. اما باید بدانید اگر می‌خواهید مکالمه روانی داشته باشید باید از هر دقیقه‌ای که در اختیار دارید برای مکالمه به زبان انگلیسی استفاده کنید.
این صحبت کردن می‌تواند با دیگران باشد؛ یعنی اگر در اطراف خود کسی را می‌شناسید که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه‌مند است سعی کنید تا حد امکان با یکدیگر به زبان انگلیسی مکالمه کنید. حتی اگر مبتدی هستید نیاز نیست تمام لغات را به انگلیسی بگویید. هر جا که لغتی را نمی‌دانستید می‌توانید به زبان فارسی گفته و سپس بعد از اتمام مکالمه آن را در دیکشنری چک کنید و یاد بگیرید.
اگر هم در اطرافیانتان چنین شخصی را ندارید، نمی‌توانید آن را بهانه کنید! شما خودتان را دارید و می‌توانید با خودتان راجع ‌به هر موضوعی که دوست دارید صحبت کنید!
شاید باورتان نشود اما مکالمه با خودمان به زبان انگلیسی کلید طلایی تسلط به این ‌موضوع است. این یکی از مواردی است که بسیار مورد تاکید انگلیشدان نیز هست! حتی به زبان‌آموزانی که در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیشدان شرکت می‌کنند.

برای تقویت مکالمه باید همواره ذهنی پر از ایده داشته باشید


یکی از مشکلات اصلی زبان‌آموزان این است که در مورد بسیاری از مسائل هیچ نظر و ایده‌ای در ذهن خود ندارند!





 یعنی حتی اگر آن بحث به زبان فارسی هم بیان شود این افراد در آن شرکت نمی‌کنند و ساکت می‌مانند. انگلیشدان راه حل این مشکل را اینگونه بیان می‌کند:
تا می‌توانید مطالعه کنید؛ حتی به زبان فارسی! چرا که این کار موجب افزایش اطلاعات عمومی شما شده و صحبت کردن راجع به موضوعات مختلف حتی به زبان انگلیسی را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.
 مطالعه کردن نه تنها به شما دید وسیع تری می‌دهد بلکه اگر به زبان انگلیسی باشد به شما این امکان را می‌دهد تا دانش لغت خود را نیز بالا ببرید.
ازهمین ‌رو وقتی می‌خواهید صحبت کنید هم ایده‌های فراوانی در ذهن خود دارید و هم لغات و اصطلاحات بسیار برای بیان آن ایده‌ها.

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی، لغات را به ‌صورت موضوعی یاد بگیرید


شاید در نگاه اول این‌ موضوع کمی سخت‌تر به‌نظر برسد و بگویید یاد گرفتن یک لغت تنها راحت‌تر است از یاد گرفتن گروهی از لغات در کنار یکدیگر!
 اما باید بدانید که یادگیری لغات در ذهن اگر دسته‌بندی شده باشد بسیار موثر تر خواهد بود.
هنگامی‌که شما چندین لغت مربوط به یک موضوع را با هم یاد می‌گیرید، موقعی که می‌خواهید از آن‌ها در مکالمات خود استفاده کنید با یادآوری یکی از آنها، به‌ احتمال زیاد لغات دیگر را نیز به یاد می‌آورید و درنتیجه می‌توانید صحبت‌های خود را بسط و گسترش دهید‌.




سری مجموعه کتاب های Oxford Word Skills دقیقا آموزش لغات از همین روش را در پیش گرفته است.
فایل های پی دی اف این کتاب سه جلدی نیز موجود است که همواره یکی از منابع مورد تاکید انگلیشدان در کلاس‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین بوده است.
البته به یاد داشته باشید که همیشه گفته‌اند زبان انگلیسی بسیار فرار است و لغات آن فرارتر! به‌همین‌جهت بهتر است بعد از یادگیری اولیه، در فواصل زمانی مناسبی آن‌ها را مرور کنید تا بهتر در ذهنتان حک شود‌.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی به صورت کاربردی، نه کتابی!


یکی از مشکلات عمده زبان‌آموزان یادگیری گرامر است.
گاهی اوقات حتی در کلاس‌های خصوصی زبان هم بیش‌ ازحد بر این‌ موضوع تاکید می‌شود؛ به طوری که زبان‌آموز بیشتر تمرکز خود را بر روی استفاده‌ی درست قواعد گرامری و حفظ کردن آن‌ها می‌گذرد و به‌هنگام مکالمه، آن‌قدر می‌خواهد از آن‌ها دقیق استفاده کند که مانع انتقال منظور خود می‌شود!
البته ذکر این ‌موضوع ضروری است که یادگیری گرامر هم یکی از واجبات مکالمه روان است اما به ‌صورت اصولی و واقعی؛ یعنی شما باید به بهترین شکل ممکن، یعنی شکلی غیرمستقیم، گرامر زبان و ساختارهای آن را یاد بگیرید تا کاملاً به‌صورت ناخودآگاه از آن‌ها استفاده کنید.
شخصی که گرامر زبان را از این طریق یاد بگیرد اعتماد به ‌نفس بیشتری به‌ هنگام مکالمه دارد؛ چرا که می‌داند اشتباهات ساختاری او خیلی کم و یا در حد قابل‌ قبول است. به همین خاطر حواس او جمع چگونگی انتقال مفهوم بیان خود می‌شود و نهایت سعی خود را می‌کند تا با به‌کارگیری دایره واژگان خود به بهترین نحو ممکن صحبت کند.

به صدای خود گوش دهید و مکالمه‌ی انگلیسی‌تان را تقویت کنید!


تعجب نکنید! بله واقعاً همین‌طور است.
یکی از بهترین ترفندهایی که می‌توانید برای تقویت اسپیکینگ خود استفاده کنید این است که به‌هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی صدای خود را ضبط کنید.
اما به یاد داشته باشید که هنگام صحبت کردن اگر معنی لغتی را نمی‌دانید، نباید رشته کلام از دستتان خارج شود. بهتر است همان‌جا معادل فارسی آن را بگویید و به صحبت‌های خود ادامه دهید. در پایان می‌توانید آنچه را که بلد نبوده‌اید توسط فایل صوتی خود چک کنید.
حال که صحبتتان تمام شد به صدای ضبط ‌شده خود گوش دهید؛ مطمئن باشید که به بسیاری از اشتباهات خود پی خواهید برد.
در چنین مواقعی متوجه تفاوت تلفظ خود با تلفظ اصلی لغات میشوید و در نتیجه با توجه کردن به این موضوع لهجه بهتری خواهید داشت.
برای پیشرفت بهتر در این‌ موضوع بهتر است ابتدا یک موضوع مشخصی را برای خود انتخاب کنید و سپس در مورد آن شروع به صحبت کردن کنید.
در ابتدا برای خودتان تایم مشخصی را در نظر بگیرید. مثلاً به خودتان قول بدهید که کمتر از یک دقیقه صحبت نکنید و به ‌مرور هر روز به این زمان اضافه کنید. بعد از گذشت چند روز متوجه می‌شوید که می‌توانید به ‌راحتی چندین دقیقه بدون مکث کردن به زبان انگلیسی صحبت کنید و از نتیجه کار شگفت‌زده خواهید شد.

منبع: آموزش آنلاین زبان انگلیسی انگلیشدان englishdon.ir




وبگردی