آفتاب

سمیه رضایی: صنعت مد و لباس، یکی از صنایع پول ساز است



مدلینگ و مدل شدن از جمله مشاغلی است که طرفداران بسیار زیادی در داخل و خارج از کشور دارد شاید از جمله دلایل محبوبیت این شغل بین افراد مختلف این باشد که این شغل یکی از پردرآمد ترین و شیک ترین مشاغل در دنیا است.

آفتاب: یک کارشناس صنعت مد و لباس گفت: یکی از نکات مهم در این صنعت آن است که می توان به آن به عنوان یکی از صنایع پول ساز نام‌برد که در عین حال می تواند مد و پوشاک ایرانی _اسلامی را تبلیغ کرده و فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه داشته باشد.
سمیه رضایی با تاکید بر اینکه  باید نگاهها را به این حوزه در کشورمان تغییر داد و به عنوان یکی از بخش هایی به شمار آورد که می تواند در آمدزایی خوبی داشته باشد و از طرفی به اشتغال زایی نیز کمک کند.
وی افزود: مدلینگ و مدل شدن از جمله مشاغلی است که طرفداران بسیار زیادی در داخل و خارج از کشور دارد شاید از جمله دلایل محبوبیت این شغل بین افراد مختلف این باشد که این شغل یکی از پردرآمد ترین و شیک ترین مشاغل در دنیا است.
این کارشناس صنعت مد ادامه داد: پول ساز بودن این صنعت و درآمد مدلینگ بالا موجب شده که تب تندی بین جوانان ایجاد شود و هر جوانی که تا حدودی معیارهای مدلینگ و مدل شدن را دارا است به این حرفه گرایش پیدا کند همچنین فعالیت در صنعت مدلینگ علاوه بر اینکه از درآمد بسیار خوبی برخوردار است مهم ترین نیاز یک جوان را که توجه و دیده شدن می باشد را به بهترین نحو برآورده میکند.
وی در عین حال بیان کرد: هر مشاغلی سختی های خود را دارد و در این حرفه نیز کسانی که وارد می شوند با چالش های بسیاری روبرو می شوند، به ویژه در نوع تغذیه ، ورزش های خاص ، اندام مناسب و موارد دیگر باید توجهات لازم صورت گیرد .
رضایی با بیان اینکه علاقه زیادی به مدلینگ و ورود به این صنعت دارم اظهار کرد: در کشورهای غربی مدلینگ یک صنعت پرسود به حساب می آید که با به کار گرفتن مدل های زن و مرد کار خود را در معرض نمایش می گذارند، اما در ایران وضعیت به گونه دیگری است. زنانی که به عنوان مدل در ایران کار می کنند بارها به دلایل مختلف مورد بررسی قرار گرفته و زیر ذره بین رفته اند. آنها مشغول انجام کاری هستند که از دور ساده و شاید لذت بخش به نظر آید ولی در واقع به حاشیه هایش بیشتر از اصل موضوع پرداخته می شود.
رضایی با بیان  اینکه همواره بحث استفاده ابزاری از زنان در صنعت مد مطرح بوده افزود: اما به تازگی و با توجه بیشتر به بحث مد و لباس اسلامی که در کشورهای مسلمان جهان مورد توجه قرار گرفته، برخی از منتقدان عمدتا مذهبی که تا پیش از این از منتقدان سرسخت حضور زنان در فعالیت های حوزه مد و لباس بوده اند، رویکردهای شان را در این نقد و نظرها تا اندازه ای تعدیل کرده اند.
این کارشناس  ادامه داد:  این تعدیل از آن روست که آنها می گویند ممکن است حضور زنان محجبه و مسلمان و ارائه لباس های اسلامی بتواند در تغییر بخشی از نگاه ها و رویکردهای افراطی  تاثیرگذار باشد. هر چند که در مقابل گروه های دیگری با همین حد از حضور زنان در برنامه های مد اسلامی هم زاویه دارند و می گویند این ها برنامه ای برای ضربه زدن به آموزه های دینی و به نوعی در تقابل با آنهاست.
وی در عین حال بیان کرد: یکی از نکات مهم در این صنعت آن است که می توان به آن به عنوان یکی از صنایع پول ساز نام‌برد که می تواند مد و پوشاک ایرانی _اسلامی را تبلیغ کرده و فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه داشته باشد.
رضایی افزود: باید نگاهها را به این صنعت در کشورمان تغییر داد و به عنوان یکی از حوزه هایی به شمار آورد که می تواند در آمدزایی خوبی داشته باشد و از طرفی به اشتغال زایی نیز کمک کند.




وبگردی