آفتاب

خیز سنگین کرونا در خوزستان / فوت ۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در کشور



سخنگوی وزارت بهداشت تنها راه مقابله با ویروس انگلیسی را رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد.

دکتر سیما سادات لاری امروز پنجشنبه پس از اعلام آخرین آمارهای کرونا در ایران گفت:‌ متاسفانه کماکان با خیز سنگین بیماری در استان خوزستان مواجه هستیم.
وی افزود: هرگونه تلاش از طرف پرسنل خدوم نظام سلامت بدون همکاری شما مردم عزیز در عمل به توصیه‌های بهداشتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی که علاوه بر استان خوزستان در بسیاری از استان‌های کشور شیوع پیدا کرده، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی است.
لاری ابراز امیدواری کرد : با تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی در شما مردم عزیز در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات تلخ گذشته و جلوگیری از ایجاد موج چهارم بیماری در کشور باشیم.

دکتر سیماسادات لاری در ارتباط زنده با شبکه خبر، اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما هنوز سه هزار و ۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران ما در حوزه علوم آزمایشگاهی تا کنون ۱۰ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند، افزود:  شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.




وبگردی