آفتاب

فوت ۹۱ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته



سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت ۹۱ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.

وبدا: دکتر سیما سادات لاری با اعلام این خبر افزود: از دیروز تا امروز ۵ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۶۰۵ نفر رسید، گفت:  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.

لاری با بیان این که خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۵۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود:  سه هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری با اشاره به این که تا کنون ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۹۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت:  در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.




وبگردی