آفتاب

کرونا جان ۷۷ نفر دیگر را در کشور گرفت



سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۵۸ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسیده است.

ایرنا: سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور افزود: از دیروز تا امروز اول اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۷۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۵۸ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۶۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین سه هزار و ۶۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق تحقیقات انجام شده، ریز قطرات و افشانه های کرونا با صحبت کردن فرد آلوده به محیط اطراف پرتاب شده و ساعت ها در محیط های فاقد تهویه مناسب باقی می ماند. سرعت انتشار افشانه ها با بلند صحبت کردن فرد مبتلا تا ۵۰ برابر بیشتر می شود. بنابراین مردم در صورت حضور در اماکن عمومی مانند مترو ضمن ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی تا حدممکن از صحبت کردن پرهیز کنند.




وبگردی