آفتاب

رونمایی از کتاب " ولنتاین مبارک ابوبکر " + تصاویر



همزمان با روز ولنتاین ، مراسم رونمایی از کتاب " ولنتاین مبارک ابوبکر " در باغ کتاب تهران برگزار گردید

در این نشست که روز گذشته در کافه کر باغ کتاب با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید،  جمعی از هنرمندان حوزه سینما و تاتر و اهالی ادبیات و علاقمندان حوزه کتابخوانی شرکت داشتند که با همراهی و اجرای موسیقی های گوناگون خواندگان پاپ به بهانه ولنتاین به یک جشن تبدیل گردید تا مهمانان در این اوضاع کسالت بار کرونا ، اوقات خوشی را تجربه کنند .
این کتاب به قلم محمد رسولی ،  به تازگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته ، و در چاپ اول حدود هزار نسخه از آن چاپ گردیده  ، و از امروز به مناسبت ولنتاین پخش آن در کتابفروشی های تهران آغاز شده است .

از اشارات سخنرانان مراسم به نظر می رسد که درونمایه و تم اصلی داستان درباره جنگ و صلح است . داستان محوری پس از پی ریزی یک ملودرام عاشقانه بین دو شخصیت اصلی ، به موضوع کشتار وسیع حیوانات در زندگی امروز بشری اشاره دارد و پس از آن داستان ما را به سوی جنگ بین آدم ها سوق میدهد و بر این عبارت کلیدی تاکید دارد که " تا زمانیکه کشتارگاه های حیوانی وجود دارند ،  کشتارگاه های انسانی نیز وجود خواهند داشت... "
در این خصوص نویسنده پس از توضیحاتی درباره روند شکل گیری داستان و مراحل و مشکلات چاپ کتاب ، عنوان کرد ؛  تنها چیزی که می توانم بگویم این است که از عکس روی جلد کتاب نترسید . فضای طنز و کمدی که در متن حسی آن جاری است ، بی شک دلبسته تان خواهد کرد و از مطالعه نگارش سبک پست مدرن آن لذت خواهید برد .
هر چند داستان آن یک عاشقانه ناآرام پارسی در پاریس است و درباره حقوق حیوانات ، اما خودم هم نمی دانم چرا به یکباره پای داعش به آن باز شد.

گفتنی است محمد رسولی فیلمساز است و حدود دو دهه در حوزه کارگردانی فیلم در حوزه مستند و داستانی ، آثار گوناگونی را همچون فیلم هشت ، مجموعه اشکها و لبخند ها و....  تولید نموده است .
این کتاب که اولین اثر مکتوب اوست به تازگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته ، در چاپ اول حدود هزار نسخه از آن چاپ گردیده  ، و از امروز به مناسبت ولنتاین پخش آن در کتابفروشی های تهران آغاز شده است .

محمد پیروزرام




وبگردی