آفتاب

اینستاگرام صفحه علی انصاریان و مهرداد میناوند را به حالت یادبود درآورد



صفحه ی دو فوتبالیست پیشکسوت و دوست داشتنی ایرانی علی انصاریان و مهرداد میناوند که بر اثر کرونا به فاصله کمی از هم در گذشتند به حالت یادبود در آمد. بنابراین رویه جدید اینستاگرام در چنین شرایطی امکان اصلاح پست های قبلی و ایجاد پست جدید وجود ندارد. حتی اگر افرادی به عنوان ادمین نام کاربری یا رمز عبور این اشخاص را در اختیار داشته باشند.

شبکه های اجتماعی برای آنکه بتوانند از اطلاعات اشخاص در گذشته محافظت کنند، امکاناتی چون ورود افرادی تحت عنوان ادمین یا و... را از میان برداشته اند.
فیسبوک نیز به کاربران اجازه می دهد تا از پیش در مورد وضعیت صفحه خود پس از مرگ تصمیم بگیرند. کاربران می توانند از بین دو گزینه حذف دائمی یا حالت یادبود یکی را انتخاب کنند. در صفحه ای که به حالت یادبود در میاید، یک کاربر دیگر به عنوان وارث از میان دوستان یا خانواده می تواند، فقط یک پست اضافه کند یا عکس کاربری را تغییر دهد. وقتی صفخه به حالت یادبود در آمد دیگر امکان اصلاح یا حذف پست های قبلی وجود ندارد.
در توییتر هیچ فردی نمی تواند پس از مرگ به حساب کاربری فرد در گذشته دسترسی یابد. فقط نزدیکان او می توانند از توییتر درخواست کنند تا حساب کاربری غیر فعال شود.





وبگردی