آفتاب

مراسم ۲۲ بهمن امسال چطور برگزار می شود؟



مراسم ۲۲ بهمن به هیچ وجه شکل سال‌های قبل نیست و به دلیل همه گیری کرونا به صورت نمادین برگزار می‌شود.

آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رییس ستاد دهه فجر استان تهران گفت: زنده نگهداشتن ۲۲ بهمن به عنوان روز ملی و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه ای دینی و انقلابی است. ولی به دلیل شرایط بوجود آمده کرونایی، نحوه برگزاری مراسم امسال متفاوت خواهد بود.

وی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشنهادات خود جهت برگزاری این مراسم را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه داد که این ستاد با حضور موتوری و ماشینی موافقت کرده است که ما نیز اجرای برنامه ها را به همین شکل متمرکز خواهیم کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران تاکید کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن پاسخ اراجیف دولتمردان خائن آمریکا را خواهد داد و بر پایبندی خویش بر آرمان های امام و رهبری تاکید خواهد نمود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور، امسال مراسم ۲۲ بهمن را به طور متفاوت و به صورت نمادین برگزار می کنیم و راهپیمایی در همه شهرها به صورت موتوری است و کسی پیاده در این مراسم حضور ندارد.

علیرضا رییسی افزود: سخنرانی ریاست جمهوری نیز بصورت زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد.

رئیس جمهور نیز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تاکید بر حفظ حیات مردم، اعلام کرد: راهپیمایی امسال مراسم ۲۲ بهمن بصورت نمادین خواهد بود.

راهپیمایی ۲۲ بهمن، همه ساله با سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ ایران و در آخرین روز از دهه فجر برگزار می‌شود. در این روز مردم به خیابان‌ها می‌آیند و راهپیمایی میکنند.

طبق روال هر ساله، در تهران، راهپیمایان از ده نقطه مختلف تا میدان آزادی راهپیمایی می‌کنند و سپس در آنجا رئیس‌جمهور در مناسبت پیروزی سالگرد انقلاب سخنرانی می‌کند.

این رویداد تاریخی همه ساله با حضور مهمانان خارجی ، عکاسان و فیلمبرداران از سراسر دنیا ثبت می شد، وقایع این روز بازتاب‌های جهانی در رسانه‌هایی نظیر بی بی سی، خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری شینهوا، پایگاه خبری شانگهای دیلی، خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، خبرگزاری رویترز، شبکه المیادین، الجزیره مباشر و سی‌ان‌ان و پایگاه خبری البوابه دارد. اما امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا که از سال گذشته دامن جهانیان را گرفته، به صورت مجازی و نمادین انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط:

 دعوت به راهپیمایی 22 بهمن | متن 22 بهمن

 22 بهمن چه روزی است؟ | متن مجری دهه فجر

 انشا در مورد 22 بهمن | 2 انشا در مورد 22 بهمن

 مقاله در مورد 22 بهمن برای کودکان




وبگردی