آفتاب

تحقیق در ووهان چین، منشا کرونا آغاز شد



کارشناسان سازمان بهداشت جهانی جهت تحقیق درباره منشا ویروس کرونا به چین سفر کردند.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، کارشناسان این سازمان که برای انجام تحقیقات درباره منشا ویروس کرونا به چین سفر کرده اند، پس از ورود به مدت دو هفته در قرنطینه بودند و از امروز بررسی های خود را آغاز کرده و از بیمارستانی در ووهان بازدید کردند.

این کارشناسان به عنوان بخشی از تحقیقات خود برای اولین بار با دانشمندان چینی دیدار کردند. لازم به توضیح است در اوایل ورود که این کارشناسان در قرنطینه بودند، دیدارهای ابتدایی خود را به صورت آنلاین برگزار می کردند.

از آنجایی که کارشناسان سازمان بهداشت جهانی نسبت به احتمال ردیابی ویروس کرونا در نتیجه نشت آن از موسسه ویروس‌شناسی ووهان تردید دارند، قصد تحقیق از این آزمایشگاه را نیز در برنامه خود دارند. آن‌ها گفته‌ اند که روند تحقیق تا پی بردن به منشا ویروس کرونا بسیار پیچیده بوده و احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید.

پژوهشگران این سازمان بعد از ماه‌ها مجوز برای تحقیق درباره کرونا در شهر ووهان را گرفتند، چون در ابتدا چین اجازه ورود به کارشناسان سازمان بهداشت جهانی نمی داد.

چین متهم به عدم شفافیت در مورد شناسایی و شیوع ویروس کرونا شده و منتقدان به آمارهای رسمی دولت این کشور با دیده شک نگاه می‌کنند.




وبگردی