آفتاب

آلودگی هوا تا پایان هفته ادامه دارد



کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش دما در تهران و دامنه‌های البرز، گفت: اگر میزان آلایندگی طی امروز و فردا کاهش نیابد با افزایش خطر آلودگی هوا در کلانشهرها و هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی مواجه خواهیم بود.

ایرنا: «امین حسین نقشینه» درباره وضعیت آب و هوای کشور افزود: در پنج روز آینده، جوی آرام و پایدار را در کشور خواهیم داشت که پتانسیل غلظت آلاینده ها را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش خواهد داد.

وی گفت: طی امروز و فردا در صورتی که از منابع آلایندگی کاسته نشود رشد شاخص آلودگی می‌تواند شهرهای صنعتی را به شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی برساند.

نقشینه از افزایش محسوس دما تا ١٢ درجه در سواحل شمالی و وزش باد شدید طی امروز و روزهای آینده خبر داد و گفت: به همین دلیل احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی افزایش خواهد داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در سه روز آینده سرعت باد در خراسان شمالی افزایش خواهد داشت و از روز جمعه تندباد برای شمال شرق کشور هم رخ می دهد.

وی ادامه داد: امروز شرق خلیج فارس و دریای عمان متلاطم است و روز چهارشنبه بخش های مرکزی خلیج فارس هم متلاطم می شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، در پایان هفته و روز جمعه، سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و تا روز چهارشنبه وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: روند افزایش دما در تهران تا پایان هفته ادامه دارد.




وبگردی