آفتاب

بارش برف و باران در برخی مناطق کشور



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده برف و باران در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ دی) خبر داد.

ایسنا: صادق ضیاییان  با اشاره به اینکه امروز (۱۶ دی) در استان‌های مازندران، گلستان، برخی مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: فردا (۱۷ دی) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار صبحگاهی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ دی) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد،گفت: طی این مدت تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و غبار محلی پدیده غالب در شهرهای پرجمعیت است.

ضیاییان با اشاره به اینکه از بعد ازظهر روز شنبه (۲۰ دی) در ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی ابرناکی، گاهی وزش باد و بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: طی این روز در شهرهای صنعتی کشور مانند تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ دی) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۸ دی) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.




وبگردی