آفتاب

زالی: تعداد مراجعان سرپایی کرونا در حال کاهش است



فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد مراجعان سرپایی شامل افراد علامت‌دار یا دارای علائم مشابه کرونا به خصوص علائم تنفسی از روز گذشته (پنج شنبه) با شیب ملایمی در حال کاهش است.

ایرنا: دکتر علیرضا زالی اظهار داشت: پیش بینی ما هم این بود که اولین شاخصی که با اعمال محدودیت های ۲ هفته ای تغییر کند، همین مراجعات سرپایی باشد که این اتفاق هم رخ داد.

وی به مردم توصیه کرد که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با عادی انگاری بیماری کرونا سبب اوج گیری مجدد بیماری در جامعه نشوند.

زالی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و حضور نیافتن در دورهمی ها را از جمله توصیه های بهداشتی اعلام کرد و گفت: افراد مبتلا به بیماری کرونا باید در خانه قرنطینه شوند.  

نتیجه تعطیلات کرونایی یک ماه دیگر مشخص می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مرگ و میر به محدودیت های اخیر ارتباط دارد، بیان داشت: روند کاهش مرگ و میر به این محدودیت منتسب نیست و حدود یک ماه پس از اعمال محدودیت ها، نتایج آن مشخص می شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: مشاهده نتیجه هرگونه تغییر در میزان مرگ و میر بر اثر مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان می برد.

وی بیان داشت: این زمان در مورد تغییرات تعداد بستری ها به حدود ۳ هفته می رسد و در مورد مراجعان سرپایی هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان خواهد برد. اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد، کاهش میزان مراجعات سرپایی است.

زالی افزود: برای اینکه بتوانیم تغییرات فرایند تعداد بیماران، میزان بستری و مراجعان سرپایی و مرگ و میر در تهران در مورد تعطیلات ۲ هفته ای را ارزیابی کنیم، نیازمند زمان بیشتری هستیم.




وبگردی