آفتاب

بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ترور شهید فخری‌زاده واکنش نشان داد



جو بایدن در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران گفت که سخت است بگوید ترور محسن فخری‌زاده، چه میزان تعاملات او با ایران را پیچیده خواهد کرد.

بر اساس گزارش العالم، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز جمعه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: سخت است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.

وی افزود: نخستین اقدامی که باید انجام دهم، ایجاد دوباره همکاری بسیار نزدیک با متحدانمان در اروپا و اقیانوسیه است.

بایدن با انتقاد از سیاست‌های  ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در قبال ایران از جمله خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، گفت: نقطه پایانی این است که ما به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی ندهیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا مذاکره با ایران را بسیار دشوار توصیف کرد و ادامه داد: ما نمی‌توانیم به ایران اجازه دهیم که سلاح اتمی داشته باشد، رئیس جمهوری ترامپ به این سیاست آسیب رساند و از توافق خارج شد. این کار به آنها (ایران) اجازه داد که مواد هسته‌ای خود را افزایش دهند. آنها (ایران) در حال حرکت به سمت توانایی داشتن میزان کافی مواد برای ساخت سلاح اتمی هستند و البته مسئله موشکی هم که هست.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در ادامه افزود: اما من یک چیزی را می دانم، ما نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. به همین دلیل من می‌خواهم عضوی از یک گروه بزرگ شوم که نه تنها با ایران بلکه با روسیه، چین و طیف گسترده‌ای از موضوعات برخورد کند.




وبگردی