آفتاب

رکورد شکنی ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز



دومین هفته آبان ۹۹ را می توان یکی از مقاطع پرنوسان بازارهای ارز و سکه و بورس به شمار آورد. همزمان با ۱۰آبان و آغاز به کار بازار بر نرخ ارز و سکه کمی افزوده شد و در روز چهارشنبه ظهر ناگهان قیمت سکه تا بیش از ۱۵میلیون تومان بالا رفت که دوامی نداشت و ساعتی بعد دوباره پایین آمد البته باید گفت از نیمه هفته ناگهان ورق برگشت و قیمت‌ها در بازار ریزش کرد.

خبرآنلاین: در نخستین روز هفته برابر با ۱۰ آبان ماه سکه طرح قدیم با نرخ ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان  و سکه طرح جدید نیز با ۱۳میلیون و ۶۰۰هزار تومان داد و ستد شد و طلای ۱۸عیار هم با نرخ یک میلیون و ۲۳۷هزار تومان فروخته شد.

نوسان قیمتی سبب شد تا در ساعت ۱۳:۵۰ دقیقه شهر شنبه گذشته سکه طرح جدید تا ۱۲میلیون و ۷۵۰هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کند که پایدار نبود و تا ساعت ۲۰ که معمولا ساعت پایانی کاری صنف طلا و جواهر و سکه محسوب می شود نرخ سکه طرح قدیم عدد ۱۲میلیون و سکه طرح جدید رقم ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان و هر گرم طلا نیز قیمت یک میلیون و ۱۶۵هزارو ۷۹۲ تومان را ثبت کرد.

یک‌شنبه ۱۱آبان  

در روز یک‌شنبه ۱۱آبان  و در حدود ساعت ۱۱ صبح نرخ سکه بار دیگر افزایشی شد و سکه طرح جدید به ۱۲میلون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و تقریبا در ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه سکه دوباره با قیمت ۱۳میلیون تومان عرضه شد و طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۲۰۲هزار تومان قیمت خورد.

در باقی روز روند قیمت‌ها تقریبا ثابت بود به جز اینکه  ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه قیمت سکه طرح جدید تا ۱۲میلیون و ۹۵۰هزار تومان ریخت اما در ساعت ۱۷:۲۰ دقیقه تا ۱۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان بالا رفت و سرانجام سکه طرح قدیم با نرخ ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان و سکه طرح جدید با قیمت ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان به کار خود پایان داد.

دوشنبه ۱۲ آبان

روز دوازدهم آبان و در ساعت ۱۱ سکه طرح قدیم با رقم ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان و سکه طرح جدید با نرخ ۱۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با نرخ یک میلیون و ۲۴۱هزار و ۹۰۰تومان کار خود را آغاز کرد و نیم ساعت بعد سکه وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شد. ساعت ۱۲:۱۰رکورد قیمت سکه تا رقم ۱۴میلیون و ۴۵۰هزار تومان زده شد.  

در ساعت ۱۴نیز قیمت سکه به ۱۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید و در کنار آن طلای ۱۸ عیار هم به یک میلیون و ۳۲۸هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

سرانجام سکه طرح قدیم با نرخ ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۴میلیون و ۴۵۰هزار تومان و هر گرم طلا با نرخ یک میلیون و ۳۱۵هزار و ۸۰۰تومان سبب شد تا بازار به کار خود پایان دهد.

چهارشنبه ۱۴آبان

ساعت ۱۱ روز چهارشنبه هر سکه طرح جدید رکورد قیمت زد و کانال ۱۵میلیون تومان وارد شد.

بازار کار خود را با روند قیمتی هر سکه طرح جدید برابر با ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،‌هر سکه طرح قدیم هم ۱۴میلیون تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز کرد و نیم ساعت بعد سکه تا ۱۵میلیون و ۲۵۰هزار تومان نیز بالا رفت که ثبات نداشت و ساعت ۱۲ سکه طرح جدید تا ۱۴میلیون و ۹۰۰هزار تومان ریزش قیمت را تجربه کرد.

از ساعت ۱۶عصر به بعد روند ریزش قیمت‌ها شدیدتر شد و نرخ سکه طرح جدید تا ۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  کاهش یافت که کاهشی چشمگیر در طول چند ساعت محسوب می شد.

در ساعت ۲۰ همان روز سکه طرح قدیم به ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان و سکه طرح جدید به نرخ ۱۳میلیون و ۹۵۰هزار تومان کاهش یافت و با حفظ این قیمت‌ها بازار به کاار خود پایان داد.

پنجشنبه ۱۵ آبان

آخرین روزکاری بازار در هفته دوم آبان برابر شد با ریزش شدید قیمت‌ها تحت تأثیر اخبار برگزاری انتخابات آمریکا به طوری که بازار در ساعت ۱۱ کار خود را با اتفاقی عجیب آغاز کرد که برابر قیمت سکه طرح قدیم و جدید به نرخ ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان بود که در دقایق بعدی فاصله این دو به ۲۰۰هزار تومان رسید.

در این روز نوسان قیمت سکه و طلا بسیار شدید بود به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار به نرخ یک میلیون و ۱۸۸هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شد.

در ساعت ۱۲ قیمت هر سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان و هر سکه طرح جدید به ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید و نیم ساعت بعد سکه بار دیگر وارد کانال ۱۳میلیون تومان شد و نرخ ۱۳میلیون و ۱۰۰هزار تومان برای سکه طرح جدید به ثبت رسید.

در باقی ساعات سکه بین کانال ۱۲ و ۱۳ میلیون تومان در رفت و آمد بود به طوری که در ساعت ۱۵ قیمت ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان برای آن در بازار ثبت شد.

سرانجام بازار در عصر پنجشنبه ۱۵آبان با قیمت‌های سکه طرح قدیم با نرخ ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان، و سکه طرح جدید با قیمت ۱۳میلیون تومان و طلای ۱۸ عیار هم با یک میلیون و ۲۲۰هزار تومان به کار خود پایان داد.  

وضععیت بازار ارز

نرخ ارز

گفتنی است در دومین هفته آبان ۹۹ وضعیت بازار ارز نیز بهتر از بازار سکه و طلا نبود به طوری که در طول هفته نوسان قیمت‌ها قابل مشاهده بود؛ به طوری که در ابتدای هفته دلار و یور به ترتیب با قیمت  ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان و ۳۲ هزار  و ۳۵۰ تومان معامله شدند.

در روزهای بعد نرخ دلار از کانال ۲۸ هزار تومان فراتر رفت و هر یورو به بیش از ۳۴ هزار تومان  رسید.

در پنجشنبه به عنوان آخرین روز معاملات بازار شاهد ریزش شدید نرخ دلار و یورو بود به طوری که در صرافی‌های رسمی و معتبر هر دلار با نرخ ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان و هر یورو نیز با نرخ ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

این شرایط سبب شد تا چندهزار تومان از نرخ دلار و یورو در بازار کاسته شود که رکورد عجیبی محسوب می شد و به همین سبب روز گذشته بسیاری از شهروندان ترجیح دادند برای فروش ارز اقدام کنند.





وبگردی