آفتاب

تابلو اتفاق اربعین کاری است که با عشق و روح ترسیم شده



این تابلو به نوعی تلنگر و یادآوری راه پیمایی اربعین است

خبریحات: استاد بهادر فتحی خالق تابلو اتفاق اربعین معتقد است،این تابلو یکی از مجموعه آثار امام حسین علیه السلام واهل بیت است

فتحی در مورد زمان خلق این اثر افزود: تابلو اتفاق اربعین کاری است که با عشق و روح ترسیم شده و حدود20 سال در ذهنم پرورانده بودم که این کار را همزمان با روز اول محرم شروع که در ٣٨ روز آن را بی وقفه به اتمام رساندم..

فتحی گفت: وجود پیاده ‌روی اربعین بزرگترین گردهمایی عمومی سالانه در جهان است و امسال با توجه به وضعیت کرونا و محدودیت‌های ایجادشده برای برگزاری تجمعات، «جاماندگان حسینی» برای شیفتگان زیارت اربعین سیدالشهدا (علیه السلام) توفیق زیارت کربلا را برای همه آرزو دارم ..

فتحی با اشاره به تابلو اتفاق اربعین خود ادامه داد: این تابلو به نوعی تلنگر و یادآوری راه پیمایی اربعین است و عنایتی از آن امام به خود میدانم تا بتوانم چنین اثری را خلق نمایم و نقطه آغازین تابلو برگرفته از جمله بسم الله نور بوده و سپس نقش گنبد حضرت و زائران را با الهام از جمله ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه را طراحی نمودم..

در آخر : دکتر بهادر فتحی خالق اتفاق اربعین در اربعین حسینی برآن شد که در روز رحلت سفیر هنر ایران استاد محمد رضا شجریان در سبک معناگرا ومینیاتور پرده ای را به خانواده ی بزرگ هنرمندان و مردم ایران و فارسی زبانان جهان و دوستداران این چهره ی ماندگارهنرو آواز خلق و رسم کند ..




وبگردی