آفتاب

وزیر بهداشت: همه توان بیمارستانی کشور برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه توان بیمارستانی کشور برای درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما اجازه مایوس کردن هیچ فردی را در خصوص ارائه خدمات درمانی نداریم.

ایرنا: سعید نمکی روز چهارشنبه در جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: مردم ایران به هیچ عنوان نباید از نبود تخت برای درمان ترس داشته باشند و باید به آنان همواره امید تزریق کرد.

وی تاکید کرد: کادر درمانی در همه استان های کشور با همه توان در حال ارائه خدمت به مردم هستند و دولت نیز در راستای تجهیز بیشتر مراکز درمانی تلاش می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه درمان بیماران کرونایی در اولویت این وزارتخانه است، ادامه داد: در صورتی که ضرورت داشته باشد، از بخش های غیر کرونایی، تخت بیشتری به این بخش اختصاص می دهیم.

نمکی تاکید کرد: کسری درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها را به دلیل اشغال بخش های کرونایی با همراهی سازمان برنامه و بودجه جبران می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت توسط مردم و پیشگیری از بیماری همواره اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده، اظهار کرد: ولی در صورت بیمار شدن، ما موظف به ارائه خدمات درمانی به بهترین شکل ممکن برای همه هموطنان هستیم.

تاکنون حدود ۵۴۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده که متاسفانه بیش از ۳۱ هزار نفر  از آنان جان خود را از دست داده اند.

البته از این تعداد، ۴۳۵ هزار نفر نیز بهبود یافته و نزدیک به ۷۴ هزار نفر در بیمارستان ها، خدمات درمانی  را دریافت می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بامداد روز گذشته برای بررسی وضعیت بیماری کرونا به آذربایجان غربی سفر کرده و علاوه بر برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، ازبیمارستان جامع زنان نیز بازدید کرده است.




وبگردی