آفتاب

پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران برای مهار کرونا و آلودگی



ایسنا نوشت: رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد تعطیلی کامل دو هفته ای تهران برای کنترل شیوع کرونا را ارائه کرد.

محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هنوز کرونا در صدر اخبار است  چراکه به صورت طوفانی عمل می کند و با اینکه در برخی از کشورها صحبت از موج دوم است اما در کشور ما شاهد شیوع موج سوم هستیم و متاسفانه وضعیت در کشور خوب نیست و فوتی ها در کشور نزدیک به ۳۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است و در تهران نیز این عدد به ۱۵۰ فوتی نزدیک شده است.


وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که باید اقدامات ویژه تری از آنچه تاکنون از سوی ستادکلی  اتخاذ شده، انجام شود افزود: این جور عملکرد و برنامه ریزی به نظر می رسد جواب نداده و توصیه این است که به فکر تعطیلی کامل دو هفته ای نه برخی صنوف در تهران و برخی کلانشهرها باشیم و گرنه اگر اینکار را نکنیم به نظر می رسد نتوانیم از پس موج سوم بربیایم.


هاشمی با بیان اینکه در فصل پاییز قرار داریم و تردد خودروها باعث آلودگی هوا می شود که تاثیر جدی بر ایمنی گروه های مختلف دارد و باید افراد با آرامش با ان مواجه شوند، گفت: در حال حاضر نیز دغدغه معیشیت و گرانی زیاد شده و افراد نمی توانند برای تقویت بدن گوشت، مرغ، میوه و...بخرند چراکه متاسفانه گران است. مردم هم استرس گرانی دارند و هم امکان تغذیه مناسب ندارند و حالا هم الودگی هوا تشدید شده و در کنارش هم کرونا.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای سیاسی و با بیان این که « وقتی روزنامه و سایت ها را چک میکنیم می بینیم دائم به هم متلک پراکنی بیهود می کنند» گفت: فکر میکنیم این متلک ها بچه گانه است و باید فکر اساسی کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حداقل تعطیل کنند تا مردم کرونا نگیرند، در مورد آلودگی هوا افزود: ما در آبان ماه  درپس شیوع  آلودگی هوا طرح ترافیک را تشدید و آن را از  درب خانه اجرا می کردیم و حالا هم باید این کار را مجددا انجام داد و اگر تعطیل شود حمل ونقل عمومی خلوت می شود.




وبگردی