آفتاب

پرسپولیس، AFC را رسوا کرد؛ چشم‌های میکائیل بهانه است



عیسی آل کثیر در فاصله حدود سه ساعت تا بازی برابر النصر عربستان در تصمیمی عجیب از سوی AFC محروم و باعث حیرت همگان شد.

ایرنا: حتما مطلع هستید که چه اتفاقی افتاده است. در فاصله حدود سه ساعت تا بازی پرسپولیس ایران و النصر عربستان در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، عیسی آل کثیر مهاجم سرخپوشان تهرانی با حکم AFC به دلیل خوشحالی‌اش در بازی برابر پاختاکور به ۶ ماه محرومیت از تمام مسابقات محکوم شد و بازی امروز مقابل نماینده عربستان را از دست داد.

بیشتر بخوانید: آل کثیر، 6 ماه محروم شد!

به محض انتشار این حکم عجیب، فضای مجازی شاهد حمله کم‌سابقه کاربران به کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. کاربران ایرانی و خارجی و حتی عربستانی نسبت به این حکم عجیب اعتراض کردند و آن را ناعادلانه و حتی ظالمانه خواندند. آل کثیر طی چند روز اخیر بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم توضیح داده بود که خوشحالی‌اش به خاطر برادرزاده‌اش، میکائیل بوده و ارتباطی به قومیت و یا نژاد تیم خاصی ندارد. جالب است که عیسی این خوشحالی را نه تنها در سالیان اخیر و با لباس تیم‌های مختلف انجام داده بود بلکه در همین دوره از رقابت‌ها و مقابل السد و الشارجه هم انجام داده بود اما با واکنشی روبرو نشده بود. ولی به یک باره در آستانه بازی با النصر این حکم صادر شد. جالب است که در همین اثنا باشگاه الاهلی عربستان هم به خاطر استفاده یک بازیکن غیرمجاز در ترکیب النصر از این تیم شکایت کرده بود اما این شکایت توسط AFC رد شد.

همانطور که اشاره شد؛ همگام با فوتبالدوستان ایرانی، عربستانی‌ها هم به این قضیه واکنش نشان دادند. سعد الحارثی خبرنگار شناخته شده عربستانی نیز با توییت‌های متوالی به مظلومیت پرسپولیس و ناعادلانه بودن این حکم اشاره کرده است و آن را کار دست‌های پشت پرده می‌داند. در ادامه توییت‌های دیگری از کاربران عربستانی می‌بینید. کاربری با نام عبدالله الجعفری اشاره کرده که صدور این حکم در فاصله سه ساعت مانده به شروع مسابقه پرسپولیس و النصر نشان می‌دهد که تیم عربستانی چقدر خوب خودش را برای حضور در این تورنمنت آماده کرده است! کاربر دیگری با نام محمد سفر اعلام کرده که همان شخصی که الهلال را به خاطر ویروس کرونا از جام بیرون کرد؛ مهاجم پرسپولیس را هم محروم کرد تا مسیر النصر برای موفقیت بازتر شود.

AFC بارها تصمیمات عجیبی را در سالیان اخیر گرفته که باعث تعجب همگان شده است. نه تنها پرسپولیس بلکه دیگر نمایندگان ایران و همچنین تیم ملی فوتبال ایران هم از گزند این آرای عجیب و به اصطلاح بودار در امان نمانده‌اند و مشخص نیست چه زمانی قرار است نسبت به آن واکنشی جدی صورت بگیرد. آیا واقعا فدراسیون فوتبال قرار نیست نسبت به این آرای عجیب که در سال‌های اخیر علیه فوتبال ایران اتخاذ شده است؛ شکایتی صورت بگیرد و در فیفا نسبت به آن اعاده حیثیت شود؟

حال با وجود شکایت باشگاه پرسپولیس، عیسی آل کثیر همراه تیم به ورزشگاه جاسم بن حمد نرفت و با بازیکنان تیم خوش و بش کرد و آنها را روانه استادیوم کرد. در سال ۲۰۱۷ هم پیش از بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و الهلال، به گونه‌ای دیگر، مهدی طارمی توسط فیفا محروم شده بود و سرخپوشان تهرانی در مجموع ۲ بازی به حریف خود با نتیجه ۶ بر ۲ باختند. از طرفی یادمان هست که در سال ۲۰۱۸ سرخپوشان تهرانی با پنجره‌های بسته و بازیکنانی متوسط توانستند با روحیه‌ای مثال زدنی به فینال برسند. بعید نیست این حکم غیر منصفانه بتواند انگیزه سرخپوشان تهرانی را برای غلبه بر حریف خود دوچندان کند.

در نبود عیسی آل کثیر باید دید یحیی تغییر سیستم می‌دهد و یا از آرمان رمضانی و یا مهدی عبدی برای رویارویی با النصر استفاده خواهد کرد. دیدار پرسپولیس و النصر از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و برنده آن به فینال لیگ قهرمانان صعود می‌کند.




وبگردی