آفتاب

لیگ قهرمانان آسیا | پرسپولیس بدنبال اولین برد پاختاکور



تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۱:۱۵ با پاختاکور ازبکستان دیدار یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار می کند.

خبرآنلاین: مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز برگزار می شود و پرسپولیس تنها نماینده باقی مانده ایران در این رقابت ها از ساعت ۲۱:۱۵ به مصاف پاختاکور می رود. سرخپوشان در حالی به مصاف نماینده ازبکستان می روند که در بازی قبلی موفق شدند السد قطر را با تمام ستاره هایش و سرمربیگری ژاوی شکست دهند.  از طرفی دیگر آبی پوشان ازبک با پیروزی مقابل استقلال به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کردند. پاختاکور در بازی با استقلال نشان داد چه تیم خوبی است. تیمی که در سایه فوتبال قدرتی در گردش توپ هم تبحر دارد و سعی می کند با بازی ترکیبی به دروازه حریف نزدیک شود. شوت و ضربه ایستگاهی دو پلن عمده تیم پاختاکور برای رسیدن به گل است. این بدین معنی است که هافبک دفاعی پرسپولیس باید به خوبی فضای جلوی خط دفاعی را پوشش دهد و مانع از شوتزنی بازیکنان تیم حریف شود و از سویی خطا ندادن به پاختاکور موجب می شود یکی از ایده های اصلی گلزنی این تیم نقش بر آب شود. پرسپولیس تا به اینجای کار حتی تیمی در حد مدعی قهرمانی نشان داده؛ اما نتایجی که در بازی های گذشته رقم خورد تضمینی برای پیروزی در این دیدار نیست و سرخپوشان برای پیروزی دراین دیدار باید از نو استارت بزنند.

نماینده ازبکستان در حالی مقابل پرسپولیس قرار می گیرد که پس از حذف الهلال عربستان به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در گروه B به عنوان صدرنشین با ۱۰ امتیاز صعود کرد تا در مرحله یک هشتم نهایی، حریف استقلال شود. ازبک ها که با شهرخودرو همگروه بودند در هر دو بازی رفت و برگشت از سد این تیم ایرانی گذشتند.

پاختاکور که سابقه قهرمانی های متوالی در فوتبال ازبکستان را دارد تاکنون ۲۰ بار مقابل تیم های ایرانی بازی کرده است و فقط چهار بار مقابل نمایندگان فوتبال باشگاهی کشورمان شکست را تجربه کرده است.

ازبک ها ۱۴ بار مقابل تیم های ایرانی به پیروزی رسیده اند و دو تقابل آنها با تیم های ایرانی هم به تساوی کشیده است.

پاختاکور تاکنون سه بار با پرسپولیس بازی کرده است که این تقابل ها دو بار با پیروزی نماینده ازبکستان و یک بار هم با نتیجه تساوی همراه بوده است.

تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۱:۱۵ با پاختاکور ازبکستان دیدار یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه برگزار می کند.




وبگردی