آفتاب

پنجمین جشنواره کشوری "رویای کهکشانی من" برگزار می شود



پنجمین جشنواره کشوری "رویای کهکشانی من" به مناسبت هفته جهانی فضا به همت انجمن نجوم آیاز تبریز در دو بخش داستان کوتاه علمی‌تخیلی و کارگاه‌های آموزش داستان‌نویسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این جشنواره با هدف ترویج دانش نجوم و فضا، آشنایی مردم با اهمیت این دو دانش، نقش یافته‌های این حوزه‌ها در بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و تاثیر ادبیات و هنر در پرورش تخیل و پیشرفت جوامع بشری برگزار می‌شود.

مریم فخیمی، دبیر جشنواره "رویای کهکشانی من" با بیان این‌که این جشنواره که شامل دو بخش است، گفت: این رویداد فرصتی است برای علاقه‌مندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند.


وی خاطرنشان کرد: این رویداد تلاشی  برای بیدار کردن رویاهای نوجوانان و جوانان ایران در قالب داستان علمی تخیلی و نقاشی با هدف دستیابی به قله‌های رفیع دانش نجوم و فضا است.

وی درباره اهداف رویداد اظهار کرد: بخش رقابت این جشنواره برای سنجش توانایی خلق آثار داستانی برگزار نمی‌شود، بلکه هدف نهایی این رقابت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با دانش نجوم و فضا است. به امید اینکه از میان شرکت‌کنندگان افرادی پرورش یابند که بتوانند موجب پیشرفت بیش از پیش دانش نجوم و صنعت فضایی در ایران شوند.

بخش رقابت داستان کوتاه

دبیر جشنواره درباره بخش‌ رقابت داستان توضیح داد: در بهار ۹۸ و با توجه به عدم تامین منابع مالی، تصویب شد تا بخش رقابت جشنواره به صورت دوسالانه برگزار شود. به‌ این ترتیب رقابت نقاشی در سال ۹۸ برگزار شد و رقابت داستان‌نویسی علمی‌تخیلی در سال جاری اجرا می‌شود.


فخیمی افزود: موضوع اصلی آثار داستان باید علمی‌تخیلی و مرتبط با نجوم و فضا و در یکی از زبان‌های فارسی یا ترکی آذربایجانی باشد.

به گفته وی داستان‌ها در دو رده سنی ۱۴ تا ۲۰ سال و ۲۰ سال به بالا داوری خواهند شد.

فخیمی درباره داوران بخش رقابت گفت: محمد قصاع، پیمان اسماعیلیان، سعید سیمرغ، نوید فرخی و فرزین سوری داوران بخش زبان فارسی و محمد صبحدل، مجید راستی، رسول اسمعیلیان داوران بخش زبان ترکی آذربایجانی هستند.


بر اساس اعلام روابط عمومی آیاز، علاقه‌مندان فرصت دارند تا ۳۰ آبان آثار خود را ارسال کنند، همچنین برای اطلاع از قوانین بخش داستان و شیوه ارسال آثار به وبگاه انجمن نجوم آیاز به نشانی ayazastro.com  مراجعه کنند.



وبگردی