آفتاب

مهدهای کودک به آموزش و پرورش واگذار می شود



عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از موافقت نمایندگان مجلس با واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش خبر داد.

شیوا قاسمی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قانون مسوولیت آموزش و شاخص‌های آموزشی و پرورشی مهدهای کودک را بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته و دولت نیز مصوبه‌ای دارد که تعیین محتوای آموزشی این مراکز و نظارت بر آنها بر عهده آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: موضوع واگذاری مهدکودک ها به آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی و همه اعضا موافقت کامل خود را بر واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش اعلام کردند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید یک وحدت از مدیریت بر محتوای آموزشی یکسانی برای مهدهای کودک در نظر گرفته شود، تاکید کرد: در این راستا نمایندگان کمیسیونی تشکیل دادند که بر کیفیت اجرای این مصوبه و همچنین نحوه اجرای آن و جزییات بیشتر نظارت داشته باشد.

قاسمی پور یادآور شد: زمان تولد تا شش سالگی از دوره‌های مهم تربیت بچه‌ها و شکل گیری شخصیت آنهاست و در حال حاضر مهدکودک‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و بخشی از آنها تحت پوشش بهزیستی و بخشی نیز تحت پوشش سازمان های دیگر هستند.

شهرستان های سروآباد و مریوان با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده اند و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس یازدهم است.




وبگردی