آفتاب

شورای مدرسه حضور دانش‌آموزان تهران در کلاس‌ها را مدیریت خواهد کرد



مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به بازگشایی مدارس از شنبه (۱۵شهریور) گفت: شورای مدرسه متناسب با فضای آموزشی و تراکم جمعیت دانش‌آموزی چگونگی و نحوه حضور آنان در مدرسه و کلاس‌های درس را مدیریت خواهد کرد.

ایرنا: «عبدالرضا فولادوند» روز جمعه در یک در گفت و گوی خبری درباره وضعیت بازگشایی مدارس در شهر تهران در شرایط شیوع بیماری کرونا اظهارداشت: شورای مدرسه، مجموعه‌ای متشکل از نمایندگان معلمان، اولیا و شخص مدیر مدرسه است که در ارتباط با مباحث و مسائل داخلی مدرسه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بنا را بر حضور دانش‌آموزان گذاشته، این شورا اختیار دارد نحوه حضور دانش‌آموزان را در مدرسه مدیریت کند، اگر تشخیص داد که تعداد دانش‌آموزان به تناسب و تراکم نسبت به فضای کلاس‌ها بیشتر است، باید آنان را تقسیم‌بندی کرده و در گروه‌های متعدد در مدرسه برای آموزش دعوت کند.

«فولادوند» با اشاره به محدود شدن تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس افزود: به عنوان مثال اگر کلاسی، ۲۰ دانش‌آموز داشته باشد، شورای مدرسه تشخیص می‌دهد که آنان  در۲ گروه ۱۰ نفره حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه اطلاع‌رسانی و چگونگی برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری اظهارداشت: در حال حاضر، بخشی را مدیران گروه‌بندی و اطلاع‌رسانی کردند و یکی دو روز که از سال تحصیلی بگذرد اینها برای دانش‌آموزان مشخص خواهد شد.

وی درباره نحوه نظارت بر استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان به خصوص در دوره ابتدایی گفت: در مدارس زنگ تفریح، به معنی زنگ تفریح‌های گذشته نداریم، دانش‌آموزان در کلاس‌های درس توسط معلمانشان و در زنگ تفریح محدود در حیاط مدرسه توسط مربیان بهداشت و معاونان آموزشی رصد می‌شوند.

«فولادوند» افزود: در این زمان هم باید آموزش‌های خودمراقبتی مورد توجه قرار بگیرد و کمک اولیا در این برنامه از جمله نحوه و تاکید آنان بر استفاده از ماسک در مدرسه و همکاری‌هایی بین اولیا و مدرسه، مربیان بهداشت مدرسه با اولیا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ضدعفونی مدارس اظهارداشت: کارهای اولیه ضدعفونی مدارس انجام شده و با کمک بعضی از نهادها و مجموعه‌های خارج از آموزش و پرورش این کار انجام می‌شود، مواد ضدعفونی‌کننده موردنیاز در مدارس آماده است و نیروها نیز در ارتباط با نحوه ضدعفونی آموزش دیدند.

وی درباره نظارت و تمهیدات درنظرگرفته شده برای سرویس مدارس گفت: دستورالعمل‌های سرویس مدارس جداست به عنوان مثال خودروهای مینی‌بوس و ون باید با ۵۰ درصد ظرفیت دانش‌آموزان فعالیت کنند و مسئولیت این کار برعهده فرمانداری‌هاست و آموزش‌ به تناسب نیاز به رانندگان هم داده شده و نسبتا آمادگی کامل را دارند.

چگونگی حضور دانش‌آموزان دوره متوسطه در مدارس


«فولادوند» درباره چگونگی حضور دانش‌آموزان دوره متوسطه در مدارس بیان کرد: در این دوره مدیر مدرسه تصمیم می‌گیرد که چه درس‌هایی باید حضوری باشد و چه درس‌هایی می‌تواند از طریق فضای مجازی تدریس شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: کار مدیران، معاونان آموزشی و پرورشی در این شرایط بسیار سخت و مدیریت، فرماندهی و رصد آموزشی برعهده آنان است، برای هر کلاس و هر مدرسه برنامه ویژه به اداره کل ارسال می‌شود و در بازدیدهایمان اجرای برنامه مدون و به تایید رسیده شورای مدرسه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

تاکید بر حضور پیدانکردن دانش‌آموزان مشکوک به کرونا


«فولادوند» با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه خانواده‌ها اگر علایمی از بیماری کرونا و یا سرماخوردگی را در فرزندانشان مشاهده کردند باید مانع حضور آنان در مدرسه شوند، گفت: ما هم درخواست می‌کنیم اولیا این مباحث را جدی بگیرند و در راستای شروع سال تحصیلی همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در سال تحصیلی جدید، بنا بر حضور دانش‌آموزان در مدارس است اما این حضور مدیریتش انعطاف‌پذیر است و دانش‌آموزان به تناسب نوع وضعیت مدرسه ‌می‌توانند دور روز یا سه روز در هفته به مدرسه بیایند رفع اشکال کنند و برنامه‌های تدوین شده شورای مدرسه را اجرایی کنند.

وی درباره رصد سلامت کادر آموزشی اظهارداشت: کادر آموزش و پرورش در طی ۶ماه گذشته شاید نتواسته باشند به اندازه نیروهای درمانی ایثار و ازخودگذشتگی نشان دهند اما هم‌دوش با سایر مردم، عزیزانی را هدیه کردیم و به عنوان شهید در مجموعه آموزش و پرورش داشتیم.

«فولادوند» گفت: سلامت کادر آموزشی رصد می‌شود ‌و افرادی که بیماری‌های خاص و زمینه‌ای دارند، بعضی از روزها می‌توانند در مدرسه حضور نداشته و دورکار باشند، هماهنگی‌هایی برای معاینه‌ و تست‌های دوره‌ای کادر آموزشی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نمادین و موقت بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس بیان کرد: کشورهای دنیا با بیماری کرونا مواجه هستند اما دو تا سه هفته‌ای است که کلاس‌های آموزش حضوری شکل پیدا کرده، نمی‌توانیم انتهای دوران کرونا را پیش‌بینی کنیم، پس باید خودمان را برای مقابله این گونه آماده و به نوعی مدیریت کنیم.

«فولادوند» افزود: آموزش و پرورش معتقد است که این شرایط باید مدیریت شود و اصل هم بر حضور و ارتباط بین دانش‌آموز و مدرسه است که مدرسه پیشرفت آموزشی دانش‌آموز، تقویم آموزشی و بودجه بندی کتاب‌های درسی را رصد می‌کند.

به گزارش ایرنا وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی جدید به شکل حضوری از روز شنبه ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود، تاکید دارد که دانش‌آموزان باید برای سال تحصیلی جدید و حضورشان با مدیران مدارس هماهنگ باشند.

به گفته «محسن حاجی‌میرزایی» برای آماده شدن شرایط شروع موفق سال تحصیلی تلاش‌های بسیار شده است و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش در سراسر کشور، مدارس را برای استقبال از دانش‌آموزان آماده کرده‌اند.  

دانش‌آموزان کشور دو سوم سال تحصیلی گذشته را به ‌شکل حضوری و یک‌سوم پایانی را به‌طور مجازی و با استفاه از روش‌های آموزش غیرحضوری پشت گذاشتند.

بیش از یک میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید در بیش از چهار هزار مدرسه تهران تحصیل خواهند کرد.




وبگردی