آفتاب

مدیران ۶ کانال تلگرامی دلالان ارز در تهران دستگیر شدند



رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری ۶ مدیر کانال تلگرامی دلالان ارز خبر داد و گفت: متهمان با خرید و فروش ارز غیرقانونی موجب نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمت ها بودند.

بر اساس اعلام روز چهارشنبه پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه "علی ولی پور گودرزی" در این باره اظهار داشت: در رصدهای اطلاعاتی و پالایشهای فنی بازار ارز در فضای مجازی، تعدادی کانال های تلگرامی دلالان ارز که نقش ویژه‌ای در تعیین قیمت وگرانی‌های اخیر بازار ارز داشته‌اند، شناسایی و بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.


حتما بخوانید: واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور توزیع می شود


وی عنوان کرد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این گروه‌ها هرکدام حداقل ۱۶۰ عضو داشته که با خرید و فروش ارز به صورت غیرقانونی باعث ایجاد نوسانات قیمت بازار ارز و سیر صعودی قیمت‌ها شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این تحقیقات پلیسی ۶ گروه تلگرامی شناسایی شد، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، هویت مدیران گروه‌های تلگرامی شناسایی و با هماهنگی های قضائی هر ۶ مدیر کانال تلگرامی دستگیر و گروه‌های آنها مسدود و حذف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی اظهار داشت: برخورد با اخلال‌گران اقتصادی یکی از اولویت های کار پلیس امنیت اقتصادی تهران است و با قاطعیت با اخلال‌گران نظام اقتصادی مقابله می کند.

وی تصریح کرد: متهمان با صدور قرار مجرمیت از سوی مراجع قضائی برای تکمیل تحقیقات در اختیار این پلیس قرار دارند.




وبگردی