آفتاب

دستور ویژه روحانی برای خرید واکسن کرونا و آنفلوانزا



علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: به دلیل کمبود واکسن آنفولانزا در کشور دولت تصمیم گرفته 7 میلیون از این واکسن را خریداری کند.

علی ربیعی سخنگوی دولت در بخشی از نشست خبری خود با اهالی رسانه درباره پیش بینی‌های دولت برای مقابله همزمان با آنفلوآنزا و کرونا و تهیه واکسن این بیماری ها گفت: فرایند تولید واکسن آنفلونزا آغاز شده است و به پیشرفتهای خوبی رسیده است.  مسئولان وزارت بهداشت امیدوار بودند با پیگیری‌های مستمر محصول ایرانی با کیفیت جهانی تولید کنند و امسال در دسترس قرار دهند.
سخنگوی دولت گفت:  بخشی از اقدام ما در تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا است که شرکت‌های دانش بنیان با همکاری وزارت بهداشت این روند را آغاز کرده اند.
وی اضافه کرد: البته یک روندشناسی در وزارت بهداشت انجام شده است معتقد هستند به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کرونا خود این اقدامات امسال با همه گیری کمتری در آنفلوآنزا خواهیم داشت و مانند سالهای گذشته نخواهد بود.
ربیعی گفت: در مورد تامین کامل نیاز واکسن آنفلوآنزا بر اساس تولیدات داخلی امسال کفاف نخواهد داد بنابراین درخواست خرید تعداد زیادی از این واکسن قراردادها منعقد شده است، که فعلا هم دستور خرید حدود ۷ میلیون واکسن آنفلوآنزا در دستور کار است.
سخنگوی دولت افزود: برای تولید واکسن کرونا؛ سه مرکز با روش‌های مختلف در حال تحقیق و آزمایش اولیه تحت نظر وزارت بهداشت و فعال هستند، کارشناسان برجسته داخلی در مورد برخی از این موارد امیدوارانه صحبت می کنند
ربیعی به پیشرفت قابل قبول در زمینه تولید واکسن کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: رییس جمهوری دستور داده‌اند که وزارت بهداشت برای خرید واکسن‌های تولید شده در دنیا هم اقدام کنند.
وی تاکید کرد: برای خرید واکسن کرونا باید به اندازه لازم از بازار کنونی در جهان، سهم مورد نیاز خود را خرید کنیم و امیدواریم با همکاری بین بانک مرکزی انجام خواهد شد.




وبگردی