آفتاب

آیت الله رئیسی:

سازمان بازرسی خصوصی سازی های مسئله دار را پیگیری کنند



به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری آفتاب آیت الله رئیسی با دستور ویژه ای به سازمان بازرسی کشور گفت: پرونده رسیدگی به اتهامات رئیس سابق سازمان خصوصی سازی و مدیران متخلف برخی از شرکت ها باید به صورت سریع انجام شود و باید خصوصی سازی های مسئله دار مشخص شود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه از بررسی جهات مختلف این واگذاری ها خبر داد و تصریح کرد: واگذاری شرکتها در خصوصی سازی دو جنبه دارد یکی جرایم افراد و دیگری نحوه واگذاری است.

وی درباره واگذاری های مسئله دار سازمان خصوصی سازی گفت: دستوری در جهت تسریع روند رسیدگی به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی سازی و مدیران متخلف برخی شرکتها داده شد و سازمان بازرسی نیز باید موضوع تعیین تکلیف خصوصی سازی های مسئله‌دار و خلاف ضوابط و مقررات مانند شرکتهای هفت تپه و پالایشگاه کرمانشاه را از سازمان خصوصی سازی و وزارتخانه های ذیربط پیگیری کند. 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع شفافیت در نظام اقتصادی کشور و ایجاد دولت الکترونیک بیان کرد: باید اقدامات و کارها بر اساس شاخص های قابل اندازه گیری صورت بپذیرد، توصیه در این کار کافی نیست و آن را از دولت پیگیری کنیم.

رئیسی درباره شیوه حکومت امویان و عباسیان و تاثیراتشان بر جامعه بیان کرد: ، آنان با حاکمیت جهل بر جوامع اسلامی حکمرانی کردند. جامعه‌ای که بر آن جهل مسلط گردد قدرت‌های مستکبر بر آن حاکم شده که اول تحریف حقایق صورت پذیرفته و بعد از آن تحریم می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا درباره وظایف این قوه ادامه داد: دستگاه قضائی به طور خاص متولی نظارت بر اصلاح بسترهای فسادزاست و همچنین بر اساس قضاوت عادلانه و مقابله با مفسدان عمل می کند.





وبگردی