آفتاب

اسکی فضایی و انواع آن، راهنمای خرید اسکی فضایی



می‌توان گفت تمرین با دستگاه اسکی فضایی هم‌زمان اندام و عضله‌های بالاتنه را به همراه اندام و مفصل‌ها و عضله‌های پائین تنه مانند عضله‌های بازو، ساق پا، همسترینگ، سرینی، و چهار سر ران به حرکت و فعالیت وادار می‌کند.

اسکی فضایی یا الپتیکال دستگاهی برای انجام تمرین‌های ورزشی در خانه یا باشگاه است و با بهره بردن از آن می‌توان حرکت‌هایی شبیه بالا رفتن از پله، پیاده‌روی، دویدن، و اسکی بازی را شبیه‌سازی کرد. حرکت پاها بر روی پدال‌های انواع اسکی فضایی مداری بیضی‌وار دارد و انجام تمرین بدون جدا شدن پاها از پدال صورت می‌گیرد. می‌توان گفت تمرین با دستگاه اسکی فضایی هم‌زمان اندام و عضله‌های بالاتنه را به همراه اندام و مفصل‌ها و عضله‌های پائین تنه مانند عضله‌های بازو، ساق پا، همسترینگ، سرینی، و چهار سر ران به حرکت و فعالیت وادار می‌کند. همچنین انواع الپتیکال با بالا بردن ضربان قلب و تعداد تنفس به صورت مستقیم روی توانایی قلب و ریه‌ها تاثیر می‌گذارد. یک دستگاه اسکی فضایی از قسمت‌های مختلفی مانند بدنه، پدال‌ها، نمایشگر، و دسته‌ها تشکیل شده است. اندازه و شکل بدنه در مدل‌های مختلف اسکی فضایی متفاوت است. پدال‌ها قسمت اصلی تمرینی انواع الپتیکال هستند و راحتی و استاندارد بودن آنها نقش مهمی در تمرین با الپتیکال دارند.

اسکی فضایی


نمایشگر انواع اسکی فضایی از نوع LCD و یاLED هستند و سرعت تمرین، تعداد تپش قلب در دقیقه، میزان کالری سوخته شده،مقدار مسافت پیموده شده، و زمان صرف شده را به نمایش می‌گذارند. نمایشگرها در بسیاری از انواع الپتیکال امکان پخش موسیقی را با اتصال دستگاه الپتیکال به گوشی یا تبلت یا وسایل دیگر می‌دهند،تا کاربر در هنگام تمرین از گوش دادن به آوای موسیقی نیز لذت ببرد. نشان دادن دمای هوا نیز قابلیت نمایشگر بعضی ازانواع الپتیکال است. همچنین بیشتر انواع الپتیکال دارای برنامه‌های از پیش تعیین شده هستند و بر اساس آنها ورزشکار می‌تواند در مدت زمانی مشخص، مثلا نیم ساعت به تمرین‌های مختلف، با سرعت و قدرت متفاوت بپردازد، تا به نتیجه بهتری از تمرین کردن برسد. بعضی از انواع الپتیکال را از نظر شیب می‌توان تنظیم کرد و میزان فعالیت و چربی سوزی را در تمرین با آنها افزایش داد. داشتن و نداشتن صندلیهم می‌تواند به فعالیت کمتر و بیشتر کاربر، و در نتیجه به مصرف انرژی کمتر و بیشتر او منتهی شود. دستگاه الپتیکال دارای صندلی، تقریبا به دوچرخه ثابت شباهت پیدا می‌کند.

برتری‌های استفاده از انواع اسکی فضایی:


انواع اسکی فضایی دستگاه‌هایی مناسب برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایدئال هستند که امروزه بسیاری از مردم در پی رسیدن به آن هستند. استفاده از اسکی فضایی حالت‌هایی شبیه صخره‌نوردی را نیز برای کاربر بازسازی می‌کند که به سوزاندن چربی شکم و اطراف آن و عضله سازی کمک زیادی می‌کند. تقویت عضله‌های پا یکی دیگر از برتری‌های کار با دستگاه الپتیکال است و تاثیر زیادی در تقویت عضله‌های پشت ران پا و چهار سر ران و ساق پا دارد. از دیگر ویژگی‌های دستگاه الپتیکال بهبود عملکرد عضله‌ها و مفصل‌ها و استخوان‌ها، به‌خصوص مفصل‌های ران پا در افرادی است که عمل جراحی پا داشته‌اند، و البته این کار باید با نظر پزشک صورت بگیرد. همچنین تمرین با اسکی فضایی باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و به بهبود تراکم استخوان کمک می‌کند و می‌توان گفت از بروز بیماری‌های استخوانی و مفصلی، ضعیف شدن و شکستن استخوان‌ها و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های دستگاه الپتیکال ، تقویت سیستم قلبی بدن است که با بالا بردن شدت ضربان قلب به بهبود کارایی قلب و ریه‌ها کمک می‌کند و شاید بتوان گفت با استفاده از تمرین بر روی انواع اسکی فضایی می‌توان کالری بیشتری در زمان کمتری سوزاند.

خرید اسکی فضایی

انواع اسکی فضایی:


دو نوع از دستگاه اسکی فضایی را با توجه به مکان استفاده می‌توان نام بردکه یکی از آنها انواع اسکی فضایی خانگی، و دیگری انواع اسکی فضایی باشگاهی است که هر کدام از آنها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.انواع اسکی فضایی خانگی اندازه کوچک‌تری نسبت به انواع اسکی فضایی باشگاهی دارند تا قرار دادن آن در فضای محدود خانه‌ها امکان‌پذیر باشد. همچنین دستگاه الپتیکال خانگی وزن کمتری دارد تا راحت‌تر بتوان آن را جابه‌جا کرد. نکته دیگر اینکهدستگاه الپتیکال خانگی دارای طول گام کوتاه‌تری نسبت به الپتیکال باشگاهی است. انواع اسکی فضایی باشگاهی دارای قدرت بالاتر، امکان تحمل وزن بیشتر، طول گام بالاتر، سنگین‌تر، و دارای فریم یا اندازه بزرگ‌تر هستند. اصولا افراد دارای قد و وزن بالاتر بهتر است روی انواع الپتیکال باشگاهی به تمرین بپردازند که قدرت و توانایی بیشتری در تحمل وزن دارند.از نظر میزان مقاومت نیز انواع دستگاه اسکی فضایی به دو گروه اسکی فضایی مگنتی و اسکی فضایی الکترومگنتی گروه‌بندی می‌شوند. در اسکی فضایی مگنتی یا مغناطیسی،تنظیم مقاومت به صورت دستی انجام می‌شودو در انواع اسکی فضایی الکترومگنتی یا الکترومغناطیسی تنظیم مقاومت دستگاه برقی است و تنها با زدن یک دکمه انجام می‌گیرد. همچنین بعضی از انواع اسکی فضایی دارای دسته ثابت هستند و برخی دیگر دسته متحرک دارند؛ در الپتیکال با دسته ثابت، تحرک بدنی و چربی سوزی کمتری نسبت به انواع دسته متحرک صورت می‌گیرد، به این دلیل که نداشتن دسته متحرک نیمی از حرکت بدن را کم می‌کند.
آنچه در استفاده از دستگاه اسکی فضایی باید بدانیم:

پیش از تمرین با دستگاه الپتیکال دفترچه راهنمای اسکی فضایی را بادقت بخوانید. از کفش مناسب برای تمرین روی دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید. اهرم‌ها را به صورت صحیح در دست بگیرید، تا نتیجه خوبی از تمرین به‌دست آورید و بدن شما دچار آسیب نشود. گرفتن دائمی دستگیره‌ها ممکن است به درد کمر و مشکلات عضلانی منجر شود، پس بهتر است گاهی تمرین را با رها کردن دسته‌ها سپری کنید. از برنامه‌های مختلف تمرینی استفاده کنید تا تمرین شما از حالت یکنواخت خارج شود و کارایی ورزش شما بیشتر شود؛ و هرگز نوشیدن آب را در هنگام تمرین فراموش نکنید.

هایپرجیم

برای خرید اسکی فضایی با خیالی راحت بصورت اینترنتی به سایت ما مراجعه نمایید:

hypergymco.com




وبگردی