آفتاب

ظریف: آژانس باید اصول بیطرفی و حرفه‌ ای‌ گری را رعایت کند



وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ادامه همکاری با آژانس در شرایط عادی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است، گفت: آژانس باید اصول بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری را در تعاملات خود رعایت کند.

ایرنا: در دیدار  روز سه شنبه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،  همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی اتمی مورد بحث و گفت‌و گو قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار تأکید کرد همکاری‌های ایران و آژانس همواره بر مبنای تعهدات بین‌المللی و در چارچوب فنی و حرفه ای بوده است. 

ظریف افزود :همان‌طور که آژانس نیز بارها تایید کرده است بیشترین همکاری‌ها در حوزه پادمانی بین ایران و آژانس وجود دارد و این مسیر می‌تواند در همین چارچوب  ادامه پیدا کند. 

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد با حل اختلافات موجود بر اساس اعتماد متقابل، همکاری های دو طرف در چارچوب مقررات پادمانی و بر مبنای حسن نیت ادامه یابد. 

در این دیدار مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس وظایف خود را بر اساس اصول بی‌طرفی و حرفه‌ای گری و همچنین در چارچوب صرف ملاحظات فنی انجام می‌دهد.

وی افزود همکاری‌های بین ایران و آژانس در گذشته به نفع دو طرف بوده و با غلبه بر برخی مشکلات، میتوان این همکاری‌ها را ادامه داد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از ظهر امروز با «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

وی شب گذشته در راس هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی با استقبال «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران و «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در اتریش وارد تهران شد. این سفر بنا به دعوت طرف ایرانی و در راستای تداوم همکاری میان ایران و آژانس انجام شده است.

رافائل گروسی قبل از سفر خود به ایران در توئیتی اعلام کرد که برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی برای پرداختن به موضوعات باقی‌مانده در خصوص توافقات پادمانی راهی تهران می‌شود. 




وبگردی