آفتاب

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

انفجار در تاسیسات هسته ای نطنز خرابکاری است



به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری آفتاب بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از خرابکاری و انفجار عمدی در سایت هسته ای نطنز که 12 تیر ماه امسال صورت گرفت، خبر داد.

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری العالم گفت: "بررسی‌های امنیتی، خرابکارانه بودن این اقدام را تایید  و آنچه مسلما در نطنز رخ داده انفجار است اما اینکه انفجار چگونه و با چه موادی انجام شده و جزئیات آن چیست را مسئولان امنیتی در وقت مناسب اعلام خواهند کرد." 

همان زمان رسانه های اسرائیلی و آمریکایی از خرابکاری در این سایت خبر داده و گروه تروریستی یوزپلنگان وطن نیز مسئولیت این اقدام را پذیرفتند.

وزیر امور خارجه اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره انفجار های صورت گرفته در ایران بیان کرد: "ما کارهایی می‌کنیم که بهتر است ناگفته بماند." و به صورت تلویحی نقش اسرائیل در حوادث اخیر ایران را پذیرفت.

پیش از اعلام رسمی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در عمدی بودن حادثه، کریمی قدوسی از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که همراه با اعضای این کمیسون جهت بررسی حادثه نطنز به محل انفجار رفته بود اعلام کرد: جمع‌بندی قطعی این است که انفجار نطنز به علت رخنه در مسائل حراستی و حفاظتی و خرابکاری بوده است.

همچنین وی ادامه داد: پرواز و برخورد شیء مشکوک و خارج از حصار یا جاسازی شیء در دستگاه‌ها، صورت نگرفته است.

بعد از حادثه نطنز مسئولان جمهوری اسلامی ایران در واکنش به احتمال عمدی بودن سلسله انفجار های انجام شده در کشور بیان کردند: اگر ثابت شود عوامل خارجی در حوادث و آتش‌سوزی‌های اخیر دست داشته‌اند، تلافی خواهند کرد.

بعد از این صحبت ها چندین آتش سوزی در آمریکا صورت گرفت و در این انفجارها ناو های جنگی، بزرگترین مرکز تولید فولاد جهان و برخی از تاسیسات آمریکا منهدم شدند.

 سخنگوی  وقت وزارت امور خارجه با کنایه به مقامات آمریکایی گفت: یوزپلنگان آمریکایی مسئولیتش را به عهده نگرفته‌اند؟ آتش گرفتن ناو ارتباطي به ما ندارد، ولی ببینيد کار يوزپلنگان آمريکايي نيست؟

حال باید منتظر ماند که واکنش احتمالی ایران به انفجار عمدی سایت هسته ای نطنز چیست و اگر پای اسرائیل و آمریکا در میان باشد ایران اقدام مقابله به مثل خواهد کرد؟

سال گذشته با ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس توسط ایالات متحده، ایران با هدف قراردادن پایگاه های نظامی آمریکا در عراق یک سیلی به آنان زدند و هنوز انتقام سخت در جای خود باقی است.

ماه قبل رهبر ایران حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با نخست وزیر عراق با تهدید آمریکا صراحتا از ضربه متقابل به نیروهای امریکایی خبر داد.





وبگردی