آفتاب

کدام مدارس با آغاز سال تحصیلی بسته می‌ مانند؟



میزان نوشت: مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش از بازگشایی قطعی مدارس در ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: بازگشایی مدارس، مصوبه ستاد ملی کروناست و تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.

محمد محسن بیگی درباره وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به هشدارهایی که اخیرا ستاد کرونا در برخی مناطق از جمله تهران برای خطر بازگشایی این اماکن داده است، اظهار کرد: اصل موضوع بازگشایی مدارس، مصوبه ستاد ملی کروناست و تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.

 مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور قطعی است، اما شکل و نحوه بازگشایی با سه سناریو متفاوت در شرایط سفید، زرد و قرمز در نظر گرفته شده است و در وضعیت قرمز بازگشایی نداریم.

مدیرکل دفتر سلامت با بیان اینکه در مناطق عشایری و روستایی به دلیل جمعیت کمتر امکان برگزاری حضوری کلاس‌های درس وجود دارد، گفت: به طور کلی در مناطق سفید و زرد بازگشایی فیزیکی با کنترل مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود و دانش آموزان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده باید در مدرسه حضور داشته باشند همچنین نظارت بر حسن اجرای کار هم مورد توجه است.

محسن بیگی افزود: در مناطق زرد با توجه به شرایط منطقه و مدرسه کلاس‌ها با کاهش تراکم به طور شیفتی برگزار خواهد شد و در این شرایط خانواده‌ها و دانش آموزان باید کمک بدهند تا روند برگزاری کلاس‌ها مناسب باشد.

اما و اگرهای تجهیز مدارس با توجه به شرایط کرونا

او درباره تجهیز مدارس با توجه شرایط کرونا گفت: در مناطقی که شرایط مالی اجازه دهد شیرهای پدالی یا چشمی برای آبخوری و روشویی در نظر گرفته شده است، اما واقعیت این است در برخی مدارس وجود چنین تجهیزاتی عملیاتی نیست در این شرایط گندزدایی فضا و محیط مدرسه مورد توجه ویژه‌ای خواهد بود.

محسن‌بیگی به خانواده‌ها توصیه کرد که برای حفظ سلامت فرزندانشان همکاری لازم را داشته باشند و حتما یک بطری آب در کیف آن‌ها بگذراند و تا حد ممکن است از لوازم شخصی استفاده شود.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که با وجود این شرایط آیا تمهیدی برای کمبود مراقبان سلامت اندیشیده شده است یا خیر، تصریح کرد: در حدود ۶۰ درصد مدارس مراقب سلامت ندارند و با توجه به این شرایط وظیفه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر عهده عوامل اجرایی مدرسه خواهد بود.




وبگردی