آفتاب

روحانی: برای دشمن نه فرش قرمز پهن می کنیم نه سر خم خواهیم کرد



رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت با اشاره به اهمیت ماه محرم گفت: ماه محرم با خود اعتماد به نفس و همچین قدرت مقاومت می‌آورد.

خبرآنلاین: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت اظهار داشت: در آستانه ماه پر برکت و زندگی ساز محرم قرار گرفته‌ایم. ما همواره اعتماد به نفس و قدرت مقاوت خود را از ماه محرم دریافت می‌کنیم.

وی افزود: فرهنگ عاشورایی، نور هدایت و گرمای حیات بخش را با خود به همراه می‌آورد. همه می‌توانند از مدرسه بزرگ محرم، درس آموزی کنند.

روحانی تأکید کرد: امروز نیز هرکسی آماده فداکاری است، می‌تواند خود را به کاروان و مسیر امام حسین (ع) برساند. درس زندگی امام حسین(ع) این را می‌گوید که باید برای روزهای سخت آماده شد.

وی تأکید کرد: امسال نیز ملت ایران همانند گذشته باید عشق خود را به امام حسین( ع) نشان دهند. هرچند که امسال نوع عزاداری‌ها به دلیل شرایط موجود کمی تغییر کرده است، اما در همین عزاداری‌ها باید به اهداف ایشان برسیم.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوایند؛

* فضای کشور باید از روز جمعه حسینی شود. امسال نیز باید با شکوه و همچنین اصول بهداشتی عزاداری‌ها را برگزار کنیم.

* محرم امسال با هفته دولت همزمان شده است. هفته دولت، هفته درس آموزی است. نباید فراموش کنیم در اوایل انقلاب سختی‌های زیادی داشتیم. برای مثال در ماجرای ۸ شهریور بسیاری از مسئولان ما را شهید کردند، اما هدایت‌های امام راحل(ره) و حمایت مردم اجازه نداد کار کشور متوقف شود.

* بعد از حادثه انفجار هفتم تیر که بر اساس یک طراحی از سوی استکبار جهانی شکل گرفت، همه در کنار هم ایستادند و

* {با اشاره به ماجرای انفجار هشتم تیرماه}: دشمن در توطئه دیگر بسیاری از مسئولان دولتی را به شهادت رساند، اما بعد از ماجرای انفجار هشتم شهریور ماه، حضور مردم و حضور امام راحل(ره) استکبار را ترساند. آنها فهمیدند که مردم در حراست از کشور و دین خود، هیچ ترسی ندارند.

* امروز نیز دولت مسئولیت سنگینی همچون اوایل انقلاب بر گردن دارد، امروز دشمن با جنگ اقتصادی تلاش می‌کند نظام ما را به زمین بزند.

* ما به مردم قول می‌دهیم با تمام توان در صحنه هستیم. جامعه ما متوجه هستند که دشمن حوادث سال ۶۰ را به نوعی دیگر در حال رقم زدن است. مردم باید بدانند دولت با تمام توان در خدمت آنها است.

* دولت یک روز برای خود تعطیلی نداشته است و تمامی روزها، بسیار در سال جاری؛ هموراه تلاش خواهیم کرد. دشمن نمی‌تواند با ایجاد بحران، به اهداف خود برسد. زیرا ما در برابر دشمن سر خم نخواهیم کرد.

* دشمن باید بداند کسی برای کسانی که از سال ۳۲ تا کنون با انجام کارهای مختلف  علیه ملت ایران جنایت کرده‌اند، فرش قرمز پهن نخواهند کرد.

* دشمنان راه غلط گذشته را در قبال ایران ادامه می‌دهند، هرچند که در این اعمال همواره شکست خورده‌اند.


این خبر در حال تکمیل است...




وبگردی