آفتاب

رییس سازمان سنجش:

پروتکل‌ های سختگیرانه در کنکور سراسری اعمال شد



رییس سازمان سنجش آموزش کشور، از اعمال پروتکل‌های سختگیرانه وزارت بهداشت در حوزه‌های آزمون سراسری خبر داد.

ابراهیم خدایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کنکور سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز اولین نوبت آزمون سراسری در گروه آزمایشی (هنر) با رقابت بیش از ۱۱۳ هزار نفر برگزار شد و طبق گزارش های رسیده حوزه ها آزمون را به موقع شروع کردند.

وی افزود: از تعداد ۱۱۳ هزار داوطلب این نوبت از کنکور ۱۰۲ هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کردند که بالای ۹۰ درصد است.

خدایی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی این کنکور تاکید کرد: سازمان سنجش پروتکل های سختگیرانه وزارت بهداشت را در آزمون سراسری اعمال کرد و فاصله گذاری اجتماعی صندلی یک و هشت دهم متر شد.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی این آزمون از ۷۸ هزار نفر سال گذشته به ۱۷۵ هزار نفر افزایش یافته است؛ همچنین هفت هزار و ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و سلامت وزارت بهداشت بر این آزمون نظارت دارند که در کل با احتساب سایر عوامل ۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری این کنکور فعال هستند.

خدایی گفت: نتایج اولیه هفته اول مهرماه اعلام و فرایند انتخاب رشته در بازه دو تا سه روزه بلافاصله بعد از اعلام نتایج انجام می شود.

وی افزود: نتایج نهایی حتما هفته اول آبان اعلام می شود و در صورت فشرده سازی سایر فرآیندها شاید نتایج نهایی را زودتر منتشر کنیم.

معاون وزیر علوم ادامه داد: ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت پذیرش در این کنکور است.
خدایی درباره مهمترین تغییر کنکور ۹۹ گفت: پذیرش در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد متمرکز و تجمیع شد؛ به عبارت دیگر این دانشگاه پذیرش مستقل نخواهد داشت و یک انتخاب رشته متمرکز صورت می گیرد.

وی گفت: پیش از این، ظرفیت های اعلام شده در این چهار رشته اشتراک داشت و ما مجبور می شدیم تکمیل ظرفیت اعلام کنیم که الان به نفع داوطلبان علوم تجربی شد.

رییس سازمان سنجش درباره امنیت سوالات آزمون اظهار داشت: سوالات گروه آزمایشی هنر ساعت ۱۴ امروز در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و هر کسی ادعای لو رفتن سوالات دارد، می تواند اعلام کند؛ آنچه در فضای مجازی منتشر شد، ناشیانه و کلاهبرداری آن کاملا روشن بود؛ چرا که سوالات سال ۹۸ را به جای کنکور ۹۹ تغییر دادند.

وی ادامه داد: تشخیص کلاهبرداری این امر خیلی ساده است و تمام این موارد را کذب اعلام می کنم.




وبگردی