آفتاب

پلکسی چیست و چگونه جایگزین شیشه شد



پلکسی‌ها یک جایگزین مناسب برای شیشه هستند که همان کاربرد را دارند. ویژگی‌های بخصوص این محصول باعث شده است تا استفاده از پلکسی‌ها در صنایع و حوزه‌های مختلف، رایج و متداول باشد.

اگر پلکسی را از نزدیک دیده باشید، به خوبی می‌دانید که ظاهر آن، شباهت بسیاری به ظاهر شیشه دارد. گفتنی است که پلکسی‌ها یک جایگزین مناسب برای شیشه هستند که همان کاربرد را دارند. ویژگی‌های بخصوص این محصول باعث شده است تا استفاده از پلکسی‌ها در صنایع و حوزه‌های مختلف، رایج و متداول باشد. البته بعضی از آن‌ها به صورت پلکسی رنگی و پلکسی طلایی در بازار مشاهده می‌شوند. تا پایان همراه ما باشید تا تمامی مزیت‌های استفاده از پلکسی گلاس را بررسی کنیم.

پلکسی چیست ؟


به احتمال زیاد، نام ورق آکریلیک را شنیده‌اید. ورق آکریلیک، نام دیگر پلکسی است. پلکسی پوششی با ساختاری بین طلق و شیشه می‌باشد. این محصول ترکیبی از پلاستیک و پلیمر است. به بیان دیگر، جنس پلکسی گلاس از نوع ترموپلاستیک می‌باشد. به همین خاطر، وزن آن‌ سبک‌تر از شیشه است. جنس پلی کربنات پلکسی‌ها سبب شده تا ظاهری واضح و شفاف شبیه به شیشه داشته باشد. گفتنی است که تنوع رنگ در انواع پلکسی گلاس‌ها بسیار زیاد است. به همین دلیل، شما می‌توانید انواع پلکسی رنگی را انتخاب و استفاده کنید.

چرا پلکسی جایگزین بهتری برای شیشه است؟


    وزن سبک پلکسی


برای ساختن پلکسی از ترکیب پلاستیک و پلیمر استفاده می‌شود. این درحالی است که برای تولید شیشه، موادی مانند سیلیس، آهک و فلدسپار با هم ترکیب می‌شوند. وجود این ترکیبات سبب می‌شود تا شیشه‌ها وزن سنگینی داشته باشد. به طور قطع، شما از بین دو گزینه شیشه سبک و شیشه سنگین، نوع سبک‌تر آن را انتخاب می‌کنید. زیرا در حمل و نقل آن‌ها احساس راحتی بیشتری دارید. علاوه براین، شیشه‌های سبک برای تزئین در محیط مناسب‌تر هستند. چرا که لازم نیست با طی پروسه‌ی طولانی و تخصصی به نصب آن اقدام کنید. به علت سبک بودن، هر فردی می‌تواند به نصب آن‌ها بپردازد.

    مقاومت بهتر پلکسی


زمانی که برای وسایل دکوراتیو منزل خود، شیشه تهیه می‌کنید، به احتمال زیاد به مقاومت آن، توجه ویژه‌ای دارید. بالا بودن مقاومت شیشه باعث می‌شود تا طول عمر بیشتری داشته باشد. در مقایسه بین پلکسی و شیشه، انواع پلکسی‌ها مقاومت و استحکام بیشتری دارند. تحقیقات و آزمایش‌ها نشان می‌دهد که پلکسی تا 5 برابر بیشتر نسبت به شیشه‌‌ی هم‌ضخامت خود دارای استحکام است. به همین دلیل، طول عمر پلکسی‌ها بیشتر است و لازم نیست تا شما به فکر خرید دوباره‌ی آن باشید.

ایمن بودن پلکسی را هم می‌توان در این‌جا عنوان کرد. وقتی که انواع‌ پلکسی‌ها مقاومت بیشتری دارند، از ایمنی بیشتری هم برخوردار هستند. حتی پلکسی رنگی هم در مقایسه با شیشه، ایمنی قابل ملاحظه‌ای دارد.

    طیف گسترده پلکسی


منظور از طیف گسترده پلکسی، تنها متنوع بودن ابعاد آن نیست. تنوع رنگ، ابعاد و کارایی پلکسی باعث شده است تا از همه لحاظ، گزینه ایده‌آل و به‌صرفه‌ای به نظر برسد:

    پلکسی طلایی برای تزئین و کاربرد دکوراتیو


ثبات رنگ پلکسی برای مصارف گوناگون، بسیار زیاد می‌باشد. پلکسی طلایی برای طراحی دکوراسیون فانتزی و لوکس محیط خانه مناسب است. چرا که ورق‌های پلکسی طلایی از لحاظ ویژگی‌های ظاهری و انعکاسی همانند آینه‌های شیشه‌ای می‌باشند. لذا شما می‌توانید جهت زیبایی و افزایش جذابیت محیط داخلی مورد نظر خود از این نوع استفاده کنید.

    پلکسی رنگی برای فضاهای نورگیر


یک نمونه از کاربرد چندگانه پلکسی رنگی این است که نور از طرف دیگر آن، دیده نمی‌شود. ورق‌های پلکسی رنگین به صورتی طراحی شده‌اند که نور را از خود عبور نمی‌دهند و در طرف دیگر، اثری از آن نور مشاهده نمی‌شود.

پاسیو فضایی در خانه است که روشنایی طبیعی محیط را بهبود می‌دهد. پاسیو نام دیگر فضای نورگیر در محیط‌های داخلی است. با توجه به عبور ندادن نور از یک طرف، پلکسی رنگی برای طراحی در فضاهای نورگیر کاربرد فراوانی دارند. طیف رنگ این نوع از پلکسی‌ها به صورت زیر است:

    سرمه‌ای
    نارنجی
    سبز
    قرمز
    آبی روشن
    گلبهی
    صورتی
    طوسی
    زرد کاترپیلار
    سبز روشن
    زرشکی
    بنفش
    زرد فسفری

    پلکسی رنگی جهت تولید تابلوهای تبلیغاتی


شما می‌توانید از پلکسی رنگی جهت تولید لایت باکس‌های تبلیغاتی و حروف برجسته چلنیوم استفاده کنید. حروف برجسته چلنیوم در زمان کمتری ساخته می‌شوند و لازم نیست که قیمت زیادی هم برای تولید آن، صرف کنید. در حقیقت، پلکسی‌های رنگی برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی دارای تنوع بسیار گسترده‌ای می‌باشند. ویژگی استحکام در کنار تنوع رنگ می‌تواند یک دلیل قانع‌کننده برای خرید آن‌ها باشد.

    زیبایی و جذابیت پلکسی


از سایر مزیت‌های ایده‌آل پلکسی این است با لیزر به راحتی بُرش می‌خورد. به احتمال زیاد پنجره‌هایی با ساخت سنتی را دیده‌اید که رنگ‌های گوناگون، جلوه‌ای جذاب به آن‌ها می‌بخشند. خلاقیت زیاد در طراحی این نوع پنجره‌ها را مرهون طرح‌های پیچیده‎ی پلکسی رنگی هستید. این طرح‌های ظریف با لیزر بر روی ورق‌های پلکسی قابل اعمال می‌باشند. اگر حداقل یک بار از لیزر برای بُرش استفاده کرده باشید، می‌دانید که سرعت و دقت آن، تا چه حد بالا است.

اگر دستگاه لیزر در دسترس‌تان نیست، شما می‌توانید پلکسی را به صورت دستی، بُرش بدهید. کافی است تیغ مخصوص بُرش طلق را داشته باشید. سپس تیغ بُرش را چندین بار بر روی ورق پلاکسی بکشید. زمانی که از روی ورق پلکسی، براده برداری شد، شما می‌توانید بُرش‌ها را با دست خود جدا کنید.

    قیمت بیشتر پلکسی!


اگر می‌خواهید تنها یک بار برای خرید آینه هزینه صرف کنید، پلکسی بهترین گزینه است. درست است که قیمت پلکسی در مقایسه با قیمت آینه، بیشتر می‌باشد. اما به دلیل چهار ویژگی وزن سبک، ایمنی زیاد، مقاومت و تنوع بیشتر، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. اگر خودتان مزیت‌های ویژه پلکسی را با مزایای شیشه مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که کدام یک، بهترین و مناسب‌ترین گزینه است در نهایت صرفه‌ی اقتصادی بیشتری دارد.

 پلکسی گلاس را از کجا بخریم ؟


با توجه به مزایای متعددی که برای پلکسی ذکر کردیم، به احتمال زیاد، شما هم به دنبال بهترین نمایندگی فروش پلکسی هستید. فروشگاه روژان به عنوان معتبرترین و بزرگترین نمایندگی پلکسی در تهران شناخته می‌شود. گفتنی است که ارائه‌ی انواع پلکسی گلاس باکیفیت و جلب رضایت مشتری، از اهداف اصلی این فروشگاه آنلاین می‌باشد. لیست محصولات فروشگاه روژان به صورت زیر هستند:

    پلکسی رنگی
    پلکسی اکریلیک
    پلکسی
    طلق pvc
    مولتی استایل
    طلق کریستال
    لوله پلکسی
    پلی کربنات

فروشگاه روژان یک فروشگاه چندمنظوره در حوزه‌ی محصولات و خدمات پلکسی می‌باشد. امکان سپردن خدمات پلکسی از قبیل خمکاری، بُرش و لیزر پلکسی در فروشگاه روژان نیز برای شما فراهم‌ است.




وبگردی