آفتاب

مدیر مسئول محترم کیهان ظاهرا ملتفت نیستید



جناب آقای حسین شریعتمداری مدیر مسئول محترم کیهان یادداشت شما را خواندم اما هر چه پیش رفتم به ظاهر از اصل ماجرا دور هستید.

شما در این یادداشت گفتید چرا رئیس بنیاد مستضعفان طوری سخن گفتند که مورد نطر رسانه های بیگانه قرار گرفت و نتیجه گرفتید که سخنان وی اشتباه است اگر این طور است پس دستگیری اکبر طبری و رسانه ای شدن دادگاه او با این منطق و استدلال شما هم اشتباه است.

مدیر مسئول کیهان شما در این یادداشت بیان کردید: "اگر ایشان در سخنان خود به واقعیاتی هرچند تلخ اشاره کرده بودند، تنها جرمشان این بود که چرا به عنوان یک مسئول نظام، سفره دل خود را در میدان دید دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب گشوده‌اند"

باید خدمت شما گفت آقای فتاح در رسانه جمهوری اسلامی صحبت کردند و همان طور که می دانید صحبت های رهبر انقلاب در انتقاد از دولت، مجلس، قوه قضائیه و حتی انقلابی ها به مراتب تند تر و رساتر بوده برای مثال به برخی از این انتقاد ها اشاره خواهیم کرد:

"برخورد با فساد، به اقدام و عمل به هنگام نیاز دارد، نه شعار و حرف اسم فساد زیاد آورده می‌شود. حرف زدن راجع به فساد که فایده‌ای ندارد؛ با «دزد دزد» گفتن، دزد از دزدی دست برنمی‌دارد... بله، روزنامه راجع به فساد ممکن است حرف بزند، من و شما که مسئول هستیم باید اقدام کنیم؛ حرف دیگر چیست؟ وارد بشوید؛ [اگر] بلدیم اقدام کنیم، جلوی فساد را به‌معنای واقعی کلمه بگیریم."

یا در جای دیگری با اشاره به اتفاقات به وجود آمده درباره علی لاریجانی و حسن خمینی فرمودند:"این حرفی که من امروز زدم و از بعضی از مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار هم مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او  شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائی که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائی که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانی که میتوانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند."

جناب آقای شریعت مداری همانطور که ملاحظه می فرمایید در آن هنگام هم دشمنان و رسانه های خارجی این صحبت ها را پخش و و تحلیل و تفسیر کرده و همچنان می کنند.

اگر بنا باشد در هر مسئله ای سکوت اختیار شود و چیزی گفته نشود دیگر سنگ روی سنگ نمی ماند و بسیاری از افراد و اشخاص به رویه غلط یا فساد خود با خیال راحت ادامه خواهند داد.

مدیر مسئل محترم کیهان شما در جایی از یادداشت خود به ماجرای اقای طبرزدی اشاره کرده ولی باید گفت دقیقا همان رفتار طبرزدی با مرحوم رفسنجانی را شما با آقای فتاح انجام دادید بع راستی چگونه می توانید یک انسان را که اتفاقا از مسئولین بلند پایه کشور هم است را مجرم بنامید در صورتی که هیچ دادگاهی جرم ایشان را ثابت نکرده و جنابعالی با برچسب زدن به دنبال فضا سازی هستید.

اما سخن کاری این است که چرا باید اموال مستضعفین با وجود فشار های اقتصادی روی این پابرهنه ها در اختیار نهاد ها و افراد خاص قرار گیرد حال می خواهد انقلابی یا متعلق به هر جای دیگر باشد.

جناب آقای شریعتمداری اصل واگذاری ها اشتباه است حال آنکه این نهاد ها اعلام آمادگی بر برگرداندن اموال کردند یا می خواهند برگردانند بحث دیگری است.





وبگردی