آفتاب

هزینه معلم خصوصی ساعتی چند؟ درخواست معلم خصوصی از کجا؟



گرفتن معلم خصوصی فواید زیادی دارد، از تدریس خصوصی در منزل و تعامل دو نفره بین معلم و شاگرد، وجود فضای راحت و صمیمانه بین آنها، راحت برخورد کردن دانش آموز با معلم و پرسیدن تمام سوالات درسیی اش گرفته تا مواقعی که دانش آموز یا دانشجو به معلم مدرسه یا استاد دانشگاهش دسترسی ندارد و از طریق معلم و تدریس خصوصی آنلاین مشکلاتش را برطرف می کند.

بازار تدریس خصوصی و گرفتن معلم خصوصی این روزها خیلی باب شده است. در واقع همه می دانیم که معلم خصوصی گرفتن می تواند یک راهکار خوب برای رسیدن به نتیجه باشد. یک دانش آموزی که به هر دلیلی نتوانسته در سرکلاس نیاز درسی خود را رفع کند، با معلم خصوصی توانسته در کوتاه ترین زمان به نتیجه دلخواهش برسد.

بنابراین همه ما به این نتیجه رسیده ایم در زمانیکه آموزش های مدرسه برای رفع مشکلات درسی بچه ها کافی نیست، معلم خصوصی می تواند یک گزینه خوب برای رفع این مشکلات باشد. 
گرفتن معلم خصوصی فواید زیادی دارد، از تدریس خصوصی در منزل و تعامل دو نفره بین معلم و شاگرد، وجود فضای راحت و صمیمانه بین آنها، راحت برخورد کردن دانش آموز با معلم و پرسیدن تمام سوالات درسیی اش گرفته تا مواقعی که دانش آموز یا دانشجو به معلم مدرسه یا استاد دانشگاهش دسترسی ندارد  و از طریق معلم و تدریس خصوصی آنلاین مشکلاتش را برطرف می کند.
در اینجا ما نمی خواهیم راجع به این قضیه که کلاس خصوصی چقدر مفید است، صحبت کنیم. چون همانطور که گفتیم همه به این باور رسیده ایم که معلم خصوصی می تواند گزینه مناسبی برای رفع همه مشکلات درسی مان باشد.
موردی که ما می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، فاکتورهای مهم جلسات تدریس خصوصی مثل هزینه معلم خصوصی و توانایی و مهارت های معلم است.
در واقع خیلی از خانواده ها قانع شده اند که کلاس های آموزش خصوصی می تواند یک جایگزین مناسب برای رفع نیازهای آموزشی فرزندشان باشد، اما در زمان انتخاب معلم، به دو نکته خیلی مهم فکر می کنند، یک اثربخشی جلسات تدریس خصوصی و مهارت های تدریس معلم، دو هزینه کلاس ها. در ادامه  ما می خواهیم ما راجع به این دو مسئله خیلی مهم در جلسات تدریس خصوصی صحبت کنیم.

هزینه معلم خصوصی ساعتی چقدر است؟

درآمد تدریس خصوصی در ایران چنان داغ و پررونق شده است که هرکسی از معلم های باتجربه تا دانشجویان و افرادی که به ظن خودشان حرفی برای گفتن دارند و می توانند تدریس کنند هم وارد این حوزه شده اند. بحث قیمت ها هم تا بوده به همین روال هست که هرکسی بر اساس استانداردها و شرایط خودش نرخ تدریس خصوصی کلاس هایش را تعیین می کند بدون اینکه سنجشی باشد که براساس آن مشخص شود این نرخ تعیین شده با توانایی های تدریسش همخوانی دارد یا خیر.
بخصوص در درس های تخصصی مثل ریاضی و فیزیک در مقطع کنکور، جلسات تدریس خصوصی شان، قیمت ثابت و مشخصی ندارد و از جلسه  یا حتی ساعتی 50 الی 60 تومان برای دانشجویان بی تجربه شروع شده و به جلسه ای یک میلیون تومان و بیشتر هم می رسد.
بنابراین بهترین تصمیم برای اینکه بدانیم چقدر هزینه ای که می کنیم متناسب با مهارت و توانایی معلم است و بدانیم آیا هزینه کلاس های خصوصی مان منصفانه است یا خیر، کمک و راهنمایی از سایت و مرجعی است که هزینه معلم خصوصی را به صورت جلسه ای بر اساس نرخ متداول بازار تدریس خصوصی تعیین می کنند.
یعنی جلسات خصوصی با یک قیمت مشخص و بر اساس مهارت ها و سوابق تدریس معلم از طرف خود سایت مشخص می شود نه به سلیقه شخصی و استانداردهای درست یا غلط خود معلم.
در واقع سایت و مرجع معلم خصوصی برای مشخص کردن قیمت جلسات تدریس معلم، چند فاکتور اساسی زیر را در نظر می گیرد:
•    سنجش میزان اطلاعات تدریس معلم، بررسی مهارت های تدریس مثل فن بیان، آموزش مفاهیم و انتقال راحت آن به شاگرد
•    سنجش رفتار حرفه ای معلم در مقابل شاگرد و والدین آن
•    سنجش میزان سابقه تدریس معلم و مراکز و سازمان هایی که در آن تدریس کرده است.
یعنی بر اساس این سه فاکتور مهم معلم در سیستم امتیاز می گیرد و بعد از رتبه بندی، قیمت جلسات خصوصی اش مشخص می شود.
بنابراین وقتی شما بجای استفاده از سایت های آگهی یا خود معلم، به یک سایت تدریس خصوصی معتبر مراجعه می کنید می توانید دامنه قیمت ها را بر اساس بودجه ای که دارید، بررسی کنید و خیال تان راحت باشد که با هر قیمتی که از این سایت معلم می گیرید، چه با کمترین قیمت و یا بیشترین قیمت، سوابق و مهارت آن معلم در آن سایت فیلتر شده است و همگی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته اند.
می توانید برای مشاهده قیمت معلم خصوصی کلیک کنید و خودتان این قیمت ها را بر اساس این سه فاکتور ذکر شده بررسی کنید.

از کدام سایت معلم خصوصی بگیریم؟

 


همانطور که گفتیم بهترین تصمیم گیری برای اینکه بتوانیم یک معلم خوب با قیمت مناسب پیدا کنیم، مراجعه به سایت تدریس خصوصی معتبر است که همه اساتید خود را با فیلترهای قوی بررسی کرده و قیمت جلسه خصوصی را براساس همین فیلترها مشخص کرده است.
اما سوالی که در اینجا پیش می آید این مورد است که از کجا بدانیم سایتی که خود، مرجع تدریس خصوصی است، دارای اعتبار و رتبه خوب در این حوزه می باشد؟
حتما در بررسی سایت مربوطه به این چند فاکتور اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که آیا این سایت معتبر است یا خیر:
•    داری نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.
•    یک موسسه و سازمان مهم کسب و کار، سایت مربوطه را تایید و حمایت کند. (مثل سایت تدریس خصوصی استادبانک که تحت حمایت دانشگاه صنعتی شریف و زیر مجموعه مرکز رشد فناوری های  پیشرفته می باشد)
•    رزومه اساتید، سوابق تدریس شان ، ویدئو نمونه تدریس و نظرات شاگردان به همراه قیمت در سایت مشخص شده باشد.
این مورد سوم خیلی مهم است. شما علاوه بر سوابق تدریس معلم و رزومه تحصیلی و کاری اش، می توانید با مشاهده ویدئو نمونه تدریس معلم، با سبک آموزش و نحوه بیان او آشنا شوید.
در بخش نظرات هم می توانید با مشاهده شاگردان قبلی معلم، میزان رضایت والدین و دانش آموزان از رفتار و تدریس معلم  را بسنجید.
•    وجود تیم پیشتیبان قوی و همراهی شان از شروع فرآیند تدریس تا آخرین جلسه کلاس و نظرسنجی دائمی از نحوه بیان، رفتار و کیفیت تدریس معلم
•    گستردگی فضای تدریس در سایت که همه شهرها و استان ها را پوشش دهد که همین مورد نشان از تجربه بالا و اعتبار سایت است.
•    دسته بندی تدریس معلم صرفا در رشته و درس تخصصی که در آن مهارت تدریس بالایی دارد.
این مورد هم خیلی مهم است که معلم فقط درسی را تدریس کند که در آن مهارت تدریس بالایی دارد، نه همه درس هایی که درآمد زا هستند و به گمان خود می تواند تدریس کند. بنابراین اگر شما همه موارد بالا را در سایت مورد نظرتان بررسی کنید، متوجه خواهید شد که آیا این سایت تدریس خصوصی صلاحیت اعتماد کردن و در نهایت معلم خصوصی گرفتن را دارد یا خیر.

تدریس خصوصی فرصت است تا تهدید

 

تدریس خصوصی و گرفتن معلم خصوصی می تواند یک فرصت باشد تا تهدید، اگر مسیر درستی را برای انتخاب معلم طی کرده باشید. در این آشفته بازار تدریس خصوصی که هرکسی برای جلسات تدریس خصوصی خود یک سقف قیمتی تعیین کرده است بدون اینکه مهارت واقعی تدریس شان مشخص شده باشد، اعتماد به سایت های معتبر تدریس خصوصی می تواند بهترین تصمیم در این شرایط باشد. اگر شما هم دغدغه پیشرفت تحصیلی فرزندتان را دارید ولی نمیدانید چطور می توانید در این شرایط یک معلم خوب با قیمت مناسب پیدا کنید، حتما وارد سایت تدریس خصوصی استادبانک شوید و با کمک فاکتورهای که در بالا ذکر کردیم، قیمت ها به همراه رزومه اساتید را بررسی کنید و در نهایت یک تصمیم و انتخاب درست بگیرید.
اگر شما هم بنظرتان فاکتورها و موارد مهم دیگری وجود دارد که در انتخاب معلم یا سایت تدریس خصوصی بسیار مهم است، در بخش نظرات با در میان بگذارید.




وبگردی