آفتاب

بیرانوند: مقایسه من و کورتوا جذاب است



دروازه‌بان ایرانی آنتورپ گفت: ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران من را با کورتوا دروازه بان رئال مادرید مقایسه کرده و این برای من جذاب است.

ایرنا: «علیرضا بیرانوند» امروز (جمعه) در گفت‌ و گو با روزنامه هلندی هت لاتست نیوز بلژیک،در خصوص سختی‌های مسیر رسیدنش به فوتبال اروپا، بیان داشت: زندگی بسیار سختی داشتم و به‌ عنوان دروازه‌بان باید بر موانع زیادی غلبه می‌کردم. من از یک خانواده عشایری هستم که به چوپانی مشغول بود. پدرم از من می‌خواست تا جا پای او بگذارم و فکر می‌کرد فوتبال بازی کردن، هدر کردن وقت است.

وی افزود: این‌قدر به فوتبال علاقه داشتم که در سن ۱۲ سالگی از خانه فرار کردم. مسیر ۶۰۰ کیلومتری را با کمک خودروهای عبوری طی کردم تا به تهران برسم، جایی که می‌توانستم به باشگاهی در سطح بالایی ملحق شوم. دوره آسانی نبود، چون به‌عنوان یک پسربچه به یکباره باید خودم، زندگی‌ام را می‌چرخاندم. در کنار فوتبال در شغل‌های مختلفی هم مشغول به کار شدم و برای مثال در کارواش و پیتزافروشی کار کردم و پس از ساعت‌ها کار در همان محل کارم می‌خوابیدم. 

بیرانوند ادامه داد: پدرم به تدریج نظرش درباره فوتبال تغییر کرد و دید که به‌عنوان یک فوتبالیست نیز امکانش است که آینده‌ای خوب داشته باشم. حالا او به من خیلی افتخار می‌کند.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در مورد مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار داشت: پس از قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ من با «کریستیانو رونالدو» یک شوخی کردم و همین باعث شد تا در کشورم مورد سرزنش قرار بگیرم زیرا آن‌ها به بازیکن بزرگی همچون رونالدو احترام می‌گذارند. شوخی من هم البته زشت نبود. زمانی هم که کریس پشت ضربه پنالتی ایستاد، فشار زیادی روی من بود و نمی‌توانستم مرتکب اشتباهی شوم. خدا را شکر در نهایت موفق شدم ضربه پنالتی او را مهار کنم.

دروازه‌بان پیشین پرسپولیس تصریح کرد: به نظر می‌رسد دوره زندگی من برای بسیاری از هموطنان الهام‌بخش است. در این چند وقت حتی ساخت فیلم داستان زندگی من شروع شده است. این چیزی است که باید به آن افتخار کنم و درباره نتیجه پایانی این فیلم، کنجکاو هستم.

بیرانوند درباره اظهار نظر اخیر «مارک ویلموتس» سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران که ضمن تمجید از او، بیرانوند را در سطح دروازه‌بانانی همچون کورتوا و مینیوله دانسته بود، گفت: این افتخار بزرگی است که از من به‌عنوان دروازه‌بانی در سطح چنین دروازه‌بانانی نام برده شده است. من خیلی فرصت کار با ویلموتس را پیدا نکردم، اما در همان مدت کوتاه با او ارتباط برقرار کردم. ویلموتس مرا برای بازی در خارج از ایران تشویق کرد. حقیقت این است که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ می‌خواستم بازی در اروپا را تجربه کنم، اما باشگاه پرسپولیس اجازه جدایی به من نداد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: پیوستن به خنک بلژیک هم یکی از گزینه‌های دیگر من بود، اما احساس کردم که در آنتورپ فرصت بیشتری خواهم داشت. با وجود اینکه دیر به ترکیب آنتورپ ملحق شدم و مشکل زبانی که وجود دارد، فکر می‌کنم خیلی سریع بتوانم اثر خودم را در این تیم بگذارم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این شروعی برای دوران حرفه‌ای فوق‌العاده‌ام در اروپاست؟ گفت: خواهیم دید که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد. به‌هرحال محدودیتی برای رویاهای من وجود ندارد.




وبگردی