آفتاب

شورای فقهی بانک مرکزی یا شورای رسمیت به ربا



با افزایش فشار اقتصادی به خانواده‌ها و بی کاری روز افزون کارگران به دلیل عدم برنامه مناسب دولت، مجلس و نهاد های مربوطه شاهد فروپاشی خانواده ها هستیم.

نرخ طلاق به شدت افزایش و آمار ازدواج کاهش یافته و بانک ها یکی از عوامل اصلی این تورم افسار گسیخته هستند.

در قرآن کریم آمده است: "فان لم تفعلوا فاذنوا بحرب من الله و رسوله" اگر دست از رباخواری نکشید، بدانید که با خدا و رسول او به جنگ برخاسته اید

همانطور که صراحتا در قرآن آمده ربا جنگ با خداست و قطعا کسی که با پروردگار به مقابله بر می خیزد نابود می شود.

در تازه ترین تصمیم دولت برای کمک به مستاجران!!! وام ۵۰ میلیونی با سود در نظر گرفته شده است که باید عملا گریست.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره وام ودیعه مسکن فرمودند: قرض به شرط بهره، ربا و حرام است.

البته این وام‌ها در مملکت فقط محدود به این مورد خاص نمی شود و تقریبا همه وام‌ها به صورت ربا است.

سوال اساسی اینجاست که شورای فقهی بانک مرکزی دقیقا چه کاری انجام می دهد و هدف از تشکیل این شورای نا کارآمد چیست.

طبق ماده ۵۷  شورای فقهی، متشکل از پنج فقیه (مجتهد متجزی در حوزه فقه معاملات و صاحب‌نظر در مسائل پولی و بانکی)، یک حقوقدان، یک اقتصاددان و دو کارشناس عالی بانکداری، جهت نظارت و اظهارنظر نسبت به طراحی ابزارهای پولی و بانکی، شیوه‌های عملیاتی، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، قراردادها و نحوه اجرای آنها، از جهت انطباق با موازین فقه اسلامی، در بانک مرکزی تشکیل می‌شود.

همچنین در تبصره دو این ماده آمده است: مصوبات شورای فقهی بانک مرکزی برای کلیه نهادهای نظام بانکی لازم‌الرعایه می‌باشد. بانک مرکزی بر حسن اجرای مصوبات این شورا نظارت می‌کند.

اعضای شورای فقهی که قطعا اسلام شناس و وارد به مسائل مالی، پولی و اقتصادی هستند آیا نمی دانند که ربا را در سطح جامعه گسترش داده یا خود را به خواب غفلت می زنند.

تمام مراجع عظام تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و... بانک های جمهوری اسلامی را عامل پخش ربا دانسته و به وضعیت نا به سامان آنها مکررا اعتراض شدید کردند.

حال باید از فقهای بانک مرکزی پرسید شمایی که لباس پیغمبر بر تن کردید و ادعای دین شناسی دارید چه طور مرتکب فعل حرام می شوید.

زندگی و معیشت مردم را با تصمیمات غلط و نادرست خود تباه کرده و لقمه های حلالی که مردم با این زحمت و دشواری به دست می اورند را چرا به حرام اغشته می کنید.

آیا وقت آن نرسیده که در شیوه فکری خود اصلاح ایجاد کرده و با برچیدن ربا طبق آیه زیر زندگی مردم را نجات دهید.

"یآ ایها الذین امنوا اتقوا الله و ذروا ما بقی من الربآ ان کنتم مؤمنین" ای ایمان آورندگان، از خدا بترسید، اگر ایمان به پروردگار دارید، آنچه از ربا باقی مانده رها کنید.


🆔 @aftabonline




وبگردی