آفتاب

جوابیه پژوهشکده دانشگاه صنعتی ابهامات انتخاب بذرپاش را بیشتر کرد



به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری آفتاب با انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات حواشی زیادی بوجود آمد.

به دنبال این انتخاب نمایندگان مجلس وحید اشتری از عدالتخواهان کشور شبهاتی را از سوابق بذرپاش مطرح کرد که نامه ای از طرف پژوهشکده دانشگاه شریف صادر شد.

با بررسی این جوابیه ظاهرا ابهامات بیشتری به موضوع افزده شد که در ذیل دلایل این شبهات را می خوانید:

۱. پژوهشکده می‌گوید نامه به درخواست آقای ‎بذرپاش در چند روز اخیر صادر شده، درحالیکه خانم ‎الهام اکبری از طرفداران آقای بذرپاش که اولین منتشر کننده نامه است می‌گوید نامه متعلق به سال ۸۳ است.

‏۲. پژوهشکده می‌گوید نامه‌ای که چند روز پیش صادر شده را تاریخ سال ۸۳ زده‌اند. ولی توضیح نمی دهد که با چه هدفی این کار انجام شده و دلیل این تخلف و مدرک سازی چیست.

۳. روی نامه چند روز پیش تاریخ سال ۸۳ خورده ولی نامه را به امضای مسئول وقت پژوهشکده رسانده‌اند.

پژوهشکده توضیح نمی‌دهد که اگر سوابق کاری آقای بذرپاش در مجموعه موجود بوده است چرا مسئول کنونی یک نامه رسمی به تاریخ روز صادر نکرده که با استناد به آن سوابق کاری حضور آقای بذرپاش را تایید کند. پیداکردن مسئول ۲۰ سال پیش برای امضا کردن نامه چند روز پیش چه منطقی داشته است؟‏

۴. پژوهشکده با این نامه خیلی روشن دارد تایید می‌کند که برای اشتغال در یک مجموعه دوستانه که آن زمان دورهمی و بدون هیچ گونه ثبت رسمی بوده است، امروز که رسمی شده با سربرگ خود به درخواست آقای بذرپاش نامه سابقه کار زده است تا مشکل کمبود سابقه برای ریاست دیوان محاسبات را حل کند.

 ‏۵. اتفاق جالب اینکه پژوهشکده پای این جوابیه مهر زده ولی برای آن گواهی سابقه کار حتی از زدن مهر پای سربرگ خودداری کرده است. شاید با جمله "باتوجه به شواهد و تایید ریاست وقت پژوهشکده" می‌خواهد بگوید هیچ ثبت رسمی از سوابق وجود ندارد و ما صرفا با تایید شفاهی مدیر وقت این کار را کردیم.


🆔 @aftabonline


گالری تصاویر


وبگردی