آفتاب

خط قرمز برگزاری مراسم‌ محرم «حفظ سلامت جامعه» است



معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال در ماه محرم با شرایط خاص و محدودیت‌هایی مواجه هستیم، گفت: خط قرمز و اولویت اصلی ما در برگزاری مراسم محرم و صفر، حفظ سلامت جامعه است.

به گزارش سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل  روز چهارشنبه در جلسه «ستاد راهبردی ویژه محرم ۱۳۹۹» که با حضور مدیران و مسئولان سازمان اوقاف برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به‌دلیل شرایط خاص امسال و در پیش بودن محرم تشکیل شده است.
وی در این جلسه که با هدف بررسی طرح بصیرت عاشورایی برگزار شد، با بیان اینکه امسال با شرایط خاص و محدودیت‌هایی مواجه هستیم و لازم است که تدبیری اندیشیده شود، تاکید کرد: خط قرمز و اولویت اصلی ما در برگزاری مراسمات محرم و صفر، حفظ سلامت جامعه است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه اهمیت محرم و صفر بر کسی پوشیده نیست، گفت: ایام ماه محرم همواره مورد توجه مردم بوده است، بطوریکه عزاداران به‌صورت خودجوش در خیابان‌ها، کوچه‌ها و امامزادگان حضور می‌یابند.
عادل تصریح کرد: فرصت محرم برای کشور نیز مهم است، زیرا بسیاری از مشکلات کشور به برکت روضه‌های سیدالشهدا (ع) حل شده است، بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم اما برای سبک و سیاق برگزاری باید فکر شود.
وی با تاکید بر اجرای طرح شمیم حسینی در ایام محرم خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و ظرفیت‌ها و مدل‌سازی‌های جایگزین بررسی شده است و با تصمیم نهایی، ابلاغیه‌ها به استان‌ها ارسال می‌شود.




وبگردی