آفتاب

آغاز عقب‌ نشینی قیمت دلار در بازار



نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه) کاهش ۵۰۰ تومانی داشت و به بهای ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

ایرنا: بهای ارزهای دلار و یورو در بازار غیر رسمی و صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد) با کاهش قابل توجهی همراه بود.

پس از آنکه رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد که روند تامین ارز در بازار داخلی به خوبی در حال انجام گرفتن است، امروز در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه صرافی های بانکی رقم فروش هر دلار را با کاهش قیمت ۵۰۰ تومانی، ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه کردند. قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز نسبت به روز گذشته کاهش ۶۰۰ تومانی داشت و ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شد.

کاهش بهای ارز در خصوص یورو هم صورت گرفت و امروز در صرافی‌های بانکی هر یورو به بهای ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید و به قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری شد. که حاکی از کاهش ۳۰۰ تومانی در قیمت فروش و ۵ تومانی در قیمت خرید یورو در صرافی‌های بانکی است.

و اما برپایه سامانه سنا، بهای فروش هر یورو در بازار معاملاتی روز گذشته، افزایش شدید ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و به قیمت ۲۷ هزار و ۵۰ تومان معامله شد. در این سامانه بهای دلار نیز افزایش داشت و به بهای ۲۴ هزار و ۲۰۶ تومان به فروش رسید.

همچنین در سامانه نیما نیز برای روز معاملاتی گذشته، هر حواله فروش یورو با قیمت ۲۰ هزار و ۵۷۱ تومان معامله شد، برای فروش حواله دلار نیز قیمت ۱۷ هزار و ۳۳۴ تومان ثبت شد.




وبگردی