آفتاب

همه آنچه در هنگام خرید لوازم آرایشی باید بدانیم



لوازم آرایشی در دسته محصولاتی قرار می گیرند که بسیار حساس بوده و کیفیت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همه انواع لوازم آرایش به طور مستقیم با پوست در ارتباط هستند.

همانگونه که می دانید، پوست دارای منافذ بسیار کوچکی است که وظیفه آن ها تنفس طبیعی پوست و تعریق است. این منافذ می توانند موادی که روی پوست می نشینند را جذب کرده و وارد خون کنند که این اتفاق می تواند نتایج مثبت و منفی داشته باشد. به طور مثال حضور مستمر و طولانی مدت در مکان هایی که آلودگی هوا دارند می تواند پوست شما را دچار آکنه، چربی، جوش و کدری نماید. اما از طرف دیگر، اگر به مقدار مناسب در معرض آفتاب باشید، بدن از طریق همین منافذ می تواند ویتامین D مورد نیاز خود را تامین نماید. همین مسئله در مورد لوازم آرایشی نیز صدق می کند چرا که پوست می تواند ترکیبات این دسته از مواد را نیز جذب کرده و وارد خون نماید. به همین سبب است که باید از محصولاتی استفاده نمایید که تائیدیه بهداشتی داشته و در ترکیباتشان مواد مضر و خطرناک وجود نداشته باشد.

ترکیبات لوازم آرایشی را جدی بگیرید

در ترکیبات لوازم آرایشی از مواد گوناگونی بهره گرفته شده است تا بتوان کارایی محصول را افزایش داد. این ترکیبات در گذشته بیشتر شیمیایی بودند و ضرر ناشی از استفاده از آن ها بسیار بالا بود. به طور مثال به منظور بالا بردن عمر محصولات از پارابن استفاده می شد. پارابن می تواند از رشد و نمو باکتری ها و میکروب ها در محصول جلوگیری کرده و عمر آن را تا حد بسیاری افزایش دهد و به همین هدف هم در لوازم آرایشی استفاده می شد. اما با گذشت زمان و انجام آزمایشات فراوان و پیشرفت علم و تکنولوژی، محققان متوجه شدند که پارابن می تواند از طریق پوست جذب خون شود و بیماری های فراوانی همانند سرطان، ناباروری، انواع حساسیت و ... را منجر گردد. به همین دلیل و پس از شناخت کامل این ماده، استفاده از این نگهدارنده شیمیایی در لوازم آرایشی و بهداشتی ممنوع شد، اما امروزه بسیاری از تولید کنندگان نا شناس و ارزان قیمت همچنان از ترکیبات آن بهره می گیرند که این می تواند موجب بروز آسیب های جدی برای شما باشد. این مسئله در محصولاتی که به طور کامل روی پوست می نشینند اهمیت بالاتری پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال کرم پودرها و پنکیک ها امکان جذب بسیار بالایی توسط پوست دارند. بنابراین از خرید پنکک و کرم پودر بی کیفیت و برند ناشناخته جلوگیری نمایید، چرا که می تواند پوست شما را پر از جوش و دیگر بیماری های جدی نماید. مثال دیگر ترکیبات شیمیایی موجود در لوازم آرایشی، سرب است. در گذشته و در بسیاری از تولیدات و امروزه در رژ لب از سرب استفاده می شود. این ماده می تواند مدت زمان ماندگاری رژ روی لب را بالا ببرد. علاوه بر این که لب می تواند از طریق پوست مواد رژ لب را جذب کند، امکان وارد شدن این ترکیبات از طریق دهان نیز می تواند مشکل آفرین باشد. بنابراین سرب نیز از همین طریق می تواند وارد بدن فرد مصرف کننده شده و باعث انواع سرطان شود. البته امروزه بسیاری از تولید کنندگان با استفاده از مواد طبیعی و بدون استفاده از سرب به تولید رژ لب می پردازند و استفاده از این محصولات خیال شما را از بابت سلامتی تان راحت می کند.

آگاهی، نجات بخش شماست

بهترین دفاع در برابر این دست بیماری های حاصل از ترکیبات لوازم آرایشی، شناخت است. شناخت ترکیبات و اثر آن ها بر بدن به ما کمک می کند تا در هنگام انتخاب دقت بیشتری را خرج نموده و در جهت سلامت خودمان قدم بزرگی را برداریم. به طور مثال در هنگام خرید رژ لب از فروشنده بخواهید تا به طور کامل در مورد ترکیبات محصول برای شما توضیح دهد یا راه حل بهتر، مطالعه ترکیبات محصول از طریق بسته بندی آن است، چرا که تولید کنندگان موظف هستند تا تمامی ترکیبات استفاده شده در کالا را به طور کامل روی بسته بندی شرح دهند. این عمل به شما کمک می کند تا علاوه بر انتخاب محصول بهتر، کالایی را انتخاب نمایید که می تواند برای نوع پوست شما مناسب تر عمل نماید.
چشم، آینه وجود ماست، لوازم آرایشی آن را با دقت انتخاب نمایید.
از دیگر موارد لوازم آرایشی که باید در انتخاب آن دقت و حساسیت بسیار بالایی داشته باشید، محصولات آرایش چشم است. چشم ها از حساس ترین نقاط بدن هستند و با سرعت بسیار بالایی می توانند آلودگی ها را جذب کرده و دچار عفونت و انواع دیگر بیماری ها شوند. پس بسیار مهم است که چه موادی را در اطراف چشمان خود استفاده می کنید، چرا که هیچ کس دوست ندارد دچار مشکلات بینایی شود. لوازم آرایش چشم مانند خط چشم، ریمل، سایه چشم و ... محصولاتی هستند که می توانند به زیباتر شدن چهره ما کمک بسیاری کنند اما بهتر است بدانید که چه محصولی را بخرید و از خرید کدام یک صرف نظر کنید. به طور مثال، زمانی که قصد خرید سایه چشم را دارید، حتما به تاریخچه و اعتبار برند تولید کننده توجه نموده و سایه ای را انتخاب کنید که کیفیت محصولات تولید شده توسط برند آن تایید شده باشد.
 

میس و مستر، یار و یاور شما در خرید لوازم آرایشی با کیفیت

حتما تا به حال متوجه شده اید که برای خرید یک محصول آرایشی یا بهداشتی باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید که فروشندگان آن اطلاعات کامل و درستی از تمامی محصولات، برندها و کارایی هریک از آن ها در اختیار دارند. برای پیدا کردن و رفتن به همچین فروشگاهی چه باید کرد؟ تحقیقات کافی قدم اول است. باید از افرادی که در گذشته از آن فروشگاه خریداری کرده اند بپرسید، اما چگونه آن ها را پیدا کنید؟ غیر ممکن است، مگر اینکه یکی از آشناهای خودتان مشتری آن فروشگاه به خصوص باشد. قدم دوم این است که به فروشگاه رفته و محصولات آن را بررسی نمایید و در نهایت کالای مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. پس از آن همان مقدار زمان را صرف کرده و به منزل بازگردید. چقدر زمان برد؟ چقدر هزینه و انرژی خود را صرف این کار کردید؟
خب اجازه بدهید راه حل ساده تری را به شما معرفی کنم. خرید اینترنتی از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی میس و مستر می تواند راهکار مناسبی برای شما باشد. برای خرید از میس و مستر کافی است به سایت آن مراجعه نموده و روی دسته بندی مورد نظر خود کلیک کنید تا انواع محصولات مشابه از برندهای مختلف را ببینید. این فروشگاه با کمک متخصصان، اطلاعات کاملی از تمامی محصولات را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید با مطالعه آن به آگاهی لازم و کافی در مورد محصول دست پیدا کنید. با مطالعه نظرات مشتریان قبلی می توانید میزان اعتبار فروشگاه و کیفیت آن محصول به خصوص را بسنجید و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. خرید شما از میس و مستر در کم ترین زمان آماده شده و به دست شما می رسد. همه این مراحل در حالی اتفاق می افتد که شما در محل کار خود هستید یا در منزل روی تخت خود دراز کشیده اید و با کمک تلفن همراهتان به سایت مراجعه کرده اید.  میس و مستر، تمامی محصولات خود را با ضمانت سلامت فیزیکی و اصل بودن کالا به فروش می رساند. این فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی همواره سعی در بالا بردن تنوع محصولات خود داشته و تلاش می کند تا با مطلع کردن افراد و دادن آگاهی کافی به آن ها، مناسب ترین محصول را در اختیار هر فرد قرار دهد.





وبگردی