آفتاب

تصمیم احساسی یا منطقی/ چرا افاضلی استعفا داد؟



شب گذشته هومن افاضلی با انتشار بیانیه‌ای استعفای خود را از سرمربیگری پارس جنوبی جم اعلام کرد.

 ایسنا: شب گذشته پس از انتشار آرای کمیته انضباطی و اعلام تکرار بازی پارس جنوبی جم و استقلال تهران، هومن افاضلی خطاب به مردم جم بیانیه‌ای صادر کرد و استعفای خود را اعلام کرد. اما این سوال پیش می‌آید که افاضلی به چه دلیل استعفا داد و آیا تصمیم این احساسی بود یا منطقی؟

افاضلی در این بیانیه آورده است: "در این مدت تلاش زیادی کردم تا به دلیل نبود هیات مدیره و مدیرعامل خلإ وجودی این بی‌سامانی را به کمک دوست خوب و زحمتکشم ایوب چراغی برعهده بگیریم و به همین دلیل فشار زیادی از نظر جسمی و روحی تحمل کردم. نمونه آن را می‌توان در مورد بازی با استقلال مشاهده کرد که شاهد انواع و اقسام توهین‌ها از طرف هواداران و پیشکسوتان استقلال به خودم و خانواده‌ام بودم اما هیچ حمایتی از من صورت نگرفت. خداوند را گواه می‌گیرم که برای احقاق حق تیم پارس و هواداران عزیز تیم از هیچ کوششی فروگذاری نکردم و از حق خودم و خانواده گذشتم.
اکنون اینگونه به ‌نظر می‌رسد که بنای هیچ حمایتی وجود ندارد و رای ناعادلانه و فرمایشی کمیته انضباطی نیز تاییدی بر مطالب فوق الذکر است حضور اینجانب درمقام سرمربی تیم  بیش از این سودمند نیست.  بنابراین مراتب قطع  همکاری و استعفای خود را اعلام می‌دارم. "

اما با رای بحث برانگیز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شائبه‌های زیادی نسبت به بازی مجدد استقلال و پارس جنوبی به وجود آمده است. این‌که سازمان لیگ هیچوقت غیبت استقلال مقابل پارس جنوبی را مجاز قلمداد نکرده چرا که با وجود ۹ مبتلا به کرونا در تیم استقلال، این تعداد کم‌تر از ۲۵ درصد پروتکل بهداشتی است و مشمول لغو بازی و قرنطینه نمی‌شود.

هومن افاضلی پیش از صدور این رای اعلام کرده بود که اگر تصمیم ناعادلانه‌ای صادر شود کار را به فیفا می‌کشاند اما ماجرا آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفت. افاضلی با اعلام استعفای خود کنار کشید و شاید با تصمیم احساسی استعفا داد چرا که می‌توانست با پیگیری و اعتراض رای را به سود تیم خود برگرداند.

البته بهرام رضاییان شب گذشته اعلام کرد باشگاه پارس جنوبی به این رای اعتراض کرده است اما با وجود مشکلات مالی فراوان و وضعیت نامساعدی که در این باشگاه وجود دارد شرایط سخت و سخت‌تر خواهد شد. جمی‌ها در جدول رده‌بندی شرایط خوبی ندارند و نزدیک به منطقه سقوط هستند اما با رها کردن تیم، همین امید اندکی هم که در بین هواداران این تیم باقی مانده است، به صفر خواهد رسید.

وضعیت جمی‌ها روز به روز بحرانی‌تر از قبل می‌شود و باید دید آیا استعفای افاضلی پذیرفته خواهد شد یا این ماجرا به شکل دیگری رقم خواهد خورد.




وبگردی