آفتاب

نیاز به ادامه مدرسه‌سازی از سوی خیرین



امروز نشست خبری ترویج و توسعه مراکز فنی و حرفه ای با حضور محمد رضا جعفری، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز، وحید صباغیان، مدیرعامل موسسه خیریه مدرسه ساز فرهنگی همره افق قریب و جمعی از خیرین مدرسه ساز برگزار شد و در این نشست به اهمیت توجه خیرین به ساخت هنرستان و ترویج مهارت آموزی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ابتدای این نشست محمد فراهانی از خیرین مدرسه ساز که در زمینه هنرستان سازی فعال است، با تاکید بر اینکه کسری جامعه امروز ما همین مهارت آموزی است، ادامه داد: توسعه هنرستان های کشور در جهت کمک به توسعه آموزش های فنی و حرفه ای است. امروز اولویت ساخت هنرستان باید بر ساخت مدارس عادی مشاهده شود. در هر منطقه نیاز است که مردم فعالیتی فنی و بومی را یاد بگیرند.

علی دانش منفرد دیگر خیر مدرسه ساز نیز بیان کرد: راه توسعه و پیشرفت از آموزش می‌گذرد و ما باید به تربیت انسان های آچار به دست بیشتر همت بگذاریم.  برای همین در نقاطی از کشور هنرستان هایی تاسیس کردیم و اداره آن را هم به عهده گرفتیم تا بتوانیم مربیانی انتخاب کنیم که ما را به هدف تربیت نیروی ماهر برسانند.

در در ادامه وحید صباغیان، مدیرعامل موسسه خیریه همراه افق قریب گفت: عمده فعالیت ما در این ۱۸ سال در مناطق کم برخوردار و روستاهاست که با خطر مهاجرت و عدم اشتغال رو به رو هستند.ما به مرور دیدیم که مشکل اصلی در این مناطق مهاجرت و نبود اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه از خرین می خواهم از هنرستان سازی و مدرسه داری نترسند، گفت: این موسسه تا کنون در ‏آذربایجان شرقی، قزوین، کرمانشاه، خراسان شمالی، کیش و هرمزگان هنرستان ساخته است. در حال ‏حاضر ۷۰۰ نفر دانش آموز را پوشش می دهیم و ۱۸۰ نفر از پرسنل هنرستان ها تحت پوشش خیرین ما هستند و هزینه های آن داده می شود. ۶ مجموعه بزرگ را با کمک خیرین اداره می کنیم.همچنین در این ‏سال ها ۷۰۰ خیر از رقم های خرد تا کلان برای این منظور هزینه کرده اند. ‏

محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز نیز با تاکید بر اینکه وجود هنرستان‌ها نقش مهمی در افزایش اشتغال برای جوانان ایفا می‌کند، ادامه داد: استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸.۴ است و برای ما این سرانه الان ۵.۲ است و در برخی استان ها این سرانه متاسفانه دو متر مربع است. برخی شاید فکر کنند دیگر نیازی به مدرسه سازی نیست در حالیکه ما همچنان بسیار به این فعالیت خیر نیاز داریم.

وی گفت: یکی از مشکلات البته در ساخت هنرستان ها این است که ساخت هنرستان فضای بزرگ تر و تجهیز کارگاه و… می خواهد و شاید یک خیر ترجیح بدهد به جای ساخت یک هنرستان، چند دبستان کوچک بسازد.

وی همچنین از راه اندازی یک کارگروه  فنی و حرفه ای در مجمع خیرین مدرسه ساز خبر داد.



وبگردی