آفتاب

جلسه هم اندیشی و بررسی ایجاد خانه موزه مشروطه گیلان



روز پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹ جلسه هم اندیشی و بررسی ایجاد خانه موزه مشروطه گیلان با حضور مدیرکل و معاون میراث فرهنگی این اداره کل، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، جمعی از مدیران استان، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر رشت و جمعی از پژوهشگران و محققان این حوزه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد.

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان روز پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹ جلسه هم اندیشی و بررسی ایجاد خانه موزه مشروطه گیلان با حضور مدیرکل و معاون میراث فرهنگی این اداره کل، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، جمعی از مدیران استان، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر رشت و جمعی از پژوهشگران و محققان این حوزه در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد.
مسعود حلاج‌پور با اشاره به عزم این اداره کل در راه‌اندازی موزه‌های تخصصی در شهر رشت و استان گیلان گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته ویژه‌ای متشکل از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و دولتی و بخش خصوصی مرتبط با این موضوع تشکیل شود.
او ادامه داد: طرح احیاء خانه میرزاخلیل رفیع نیز از منابع شهرداری به عنوان مالک ، فرمانداری رشت، اداره کل میراث فرهنگی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی گیلان پس از بررسی‌های بیشتر تامین خواهد شد.
حلاج‌پور با اعلام نام‌گذاری یک‌روز در سال به عنوان روز مشروطه افزود: در خصوص این موضوع با حضور متخصصان و پژوهشگران این حوزه بحث و تبادل نظر شد که پس از بررسی‌های لازم و اخذ نظرات متخصصین در شورای برنامه‌ریزی استان برای تصمیم‌گیری نهایی مطرح خواهد شد.
گفتنی‌ست عمارت فاخر خانه میرزا خلیل رفیع، اولین شهردار رشت با معماری استثنایی به شماره ۲۰۲۷۱ و در تاریخ۲۷ آبان ۱۳۸۶ در فهرست بناهای میراثی کشور به ثبت رسیده است که پس از مرمت و احیاء به عنوان موزه مشروطه گیلان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.




وبگردی