آفتاب

احیای تالاب عینک رشت با اراده جمعی امکان‌پذیر است



جلسه بررسی ساماندهی و احیای تالاب عینک رشت با حضور مدیرکل، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، شهردار رشت، جمعی از مدیران استان و اعضای شورای شهر رشت در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان جلسه بررسی ساماندهی و احیای تالاب عینک رشت با حضور مدیرکل، معاون  هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، شهردار رشت، جمعی از مدیران استان و اعضای شورای شهر رشت در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.
گفتنی است براساس پژوهش(مطالعات و راه اندازی مرکز آموزشی محیط زیست تالاب عینک) که کارفرما شهرداری و مشاور دانشگاه آزاد لاهیجان بود که بخش هایی از آن در این جلسه ارایه شد تالاب عینک از سال 46 تا کنون بیش از 70 درصد از سطح خود را بواسطه زمین خواری، ساخت و سازهای غیرقانونی، مراکز تعویض روغن، ریختن نخاله ها و... از دست داده است. و گونه های نادر جانوری و گیاهی این تالاب در معرض خطر قرار گرفته اند. از سوی دیگر این تالاب به عنوان یک فرصت بزرگ سرمایه گذاری در بخش گردشگری و اشتغالزایی مغفول باقی مانده است و در حال حاضر نیاز به تنفس مصنوعی دارد.


گالری تصاویر


وبگردی