آفتاب

آغاز مجدد بارش‌ها در کشور از فردا شب / افزایش نسبی دما تا چهارشنبه در بیشتر مناطق



سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش‌ها از فردا شب با ورود سامانه بارشی جدید و افزایش نسبی دما از امروز تا چهارشنبه در غالب مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد: امروز در برخی مناطق شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید و گاهی گردوخاک رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام حاکم خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (شنبه ۱۲ اسفند) در برخی نقاط شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و گاهی خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور در روز جاری جو آرام حاکم خواهد بود.

سامانه بارشی جدید از اواخر فردا (یکشنبه ۱۳ اسفند) وارد کشور خواهد شد و ابتدا در برخی نقاط شمال‌غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

روز دوشنبه (۱۴ اسفند) در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکز و شرق کشور و برخی نقاط جنوب و جنوب‌شرق کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی، در برخی نقاط گردوخاک و در استان‌های جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) در غالب مناطق کشور تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی، بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که عمده فعالیت سامانه بارشی در این روز در شرق و جنوب‌شرق خواهد بود.

روز چهارشنبه (۱۶ اسفند) در جنوب‌شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

بر اساس این گزارش از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری در غالب مناطق کشور روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

دریای عمان امروز (شنبه) و خلیج فارس روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج است.

آسمان تهران امروز صاف در بعضی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده که این شرایط تا فردا هم ادامه دارد اما از فردا شب کمی ابری در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و به تدریج شاهد افزایش ابر خواهیم بود. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۲ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد است. /ایرنا




وبگردی