آفتاب

کاهش محسوس دمای هوا در هفته آینده



سازمان هواشناسی اعلام کرد: در بیشتر مناطق کشور تا پایان این هفته روند افزایشی دما انتظار می‌رود و از بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه کاهش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای امروز (پنج‌شنبه، ۳اسفند ۱۴۰۲) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار را پیش‌بینی کرده است.

در ارتفاعات البرز رگبار پراکنده باران و برف و وزش باد دور از انتظار نیست. جمعه به‌تدریج بانفوذ جریانات سرد به غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و وزش باد در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود و در شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

بنابر اعلام هواشناسی، شنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب جنوب غرب کشور همچنین در استان‌های فارس کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش آغاز می‌شود.

طی این روز در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت یکشنبه گستره فعالیت سامانه در کل کشور است؛ به طوری که در نواحی شرق اصفهان جنوب سمنان و خراسان رضوی و شمال یزد وزش باد شدید پدیده غالب و در سایر مناطق کشور بارش باران و برف و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت. در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی قم غرب اصفهان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی بارش به صورت برف است.

دوشنبه گستره بارندگی در نیمه شرقی کشور است و این سامانه در اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

قابل‌ذکر است که در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته روند افزایشی دما انتظار می‌رود و از بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه کاهش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز مرکز و شرق خلیج‌فارس مواج و متلاطم است.

سازمان هواشناسی پنج‌شنبه را در پایتخت نیمه‌ابری به‌تدریج ابری و در برخی ساعت‌ها همراه با بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی کرده است. بیشینه دمای امروز در تهران ۱۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

همچنین، امروز در کلان‌شهرهای صنعتی تهران اصفهان و مرکزی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار محلی به‌ویژه در اوایل شب پیش‌بینی می‌شود. /ایرنا




وبگردی