آفتاب

هشدار نارنجی هواشناسی؛ فعالیت سامانه بارشی قوی در این مناطق



ضیاییان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی گفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه، شرایط جوی در بیشتر نواحی کوهستانی کشور برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی، طبیعت‌گردی و … مخاطره‌آمیز و با احتمال خسارت جانی همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشورگفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه) شرایط جوی در بیشتر نواحی کوهستانی کشور برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی، طبیعت گردی و … مخاطره‌آمیز است.

صادق ضیاییان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشور اظهارکرد: پنجشنبه و جمعه (۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه) بارش برف، کولاک، وزش باد شدید و خیلی شدید، وقوع بهمن و ریزش برف در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات البرز و طی جمعه با شدت کمتر در ارتفاعات مرکزی و شمال شرقی پیش‌بینی می‌شود که منجر به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی کشور درباره شرایط بارشی و سرمای هوا در بیش از ٢٠ استان کشور شده است.

وی با بیان اینکه مه آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی از تبعات فعالیت این موج است، گفت: شدت بارش‌ها در ارتفاعات غربی کشور و زاگرس مرکزی و جنوبی در پایین‌دست منجر به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها می‌شود و در بالادست با بارش سنگین برف همراه است. طی روز جمعه و شنبه کاهش محسوس دما نیز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعبت جوی ارتفاعات شمال تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: به‌تدریج از پنجشنبه با افزایش ابر و مه آلود شدن، بارش برف و وزش باد شدید و کولاک همچنین وقوع بهمن در مسیرهای مستعد ریزش پیش‌بینی می‌شود. تداوم بارش برف و باد شدید و کاهش محسوس دما طی جمعه و شنبه در ارتفاعات شمال تهران نیز دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان گفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه، شرایط جوی در بیشتر نواحی کوهستانی کشور برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی، طبیعت‌گردی و … مخاطره‌آمیز و با احتمال خسارت جانی همراه است./ ایسنا




وبگردی