آفتاب

بانوان آغازگر سی‌ و نهمین جشنواره موسیقی فجر



سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از امروز ۲۳ بهمن‌ماه در تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای ارسباران، فرهنگسرای بهمن، سالن کوشک باغ هنر، سالن سوره حوزه هنری و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی آغاز خواهد شد.

در نخستین روز این جشنواره تالار وحدت ساعت ۱۴:۳۰ در نخستین اجرا میزبان بانوانی خواهد بود که به تماشای اجرای گروه «نهال» می‌نشینند.

این تالار در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و خوانندگی محمد معتمدی خواهد بود و این در حالی است که سالار عقیلی ساعت ۲۱:۳۰ اجرایش را روی صحنه می‌برد.

تالار رودکی در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان رسیتال پیانو هایک ملیکیان از کشور ارمنستان است و ساعت ۲۱:۳۰ نیز «عندلیبان» افغانستان در این تالار اجرا خواهند داشت.

سالن سوره در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروه «آوای هور» به سرپرستی سیدمحسن حسینی است و در ساعت ۲۱:۳۰ گروه موسیقی «طبیب جان» به سرپرستی حسین قاسم‌زاده در این سالن با مخاطبان خود دیدار خواهند داشت.

علاقمندان موسیقی نواحی ایران نیز در فرهنگسرای ارسباران ساعت ۱۸:۳۰ شاهد اجرای گروه‌ «فلک‌الافلاک» به سرپرستی فرشاد سیفی خواهند بود و ساعت ۲۱:۳۰ نیز گروه «ندای تفتان» به سرپرستی محمد ریگی‌پناه روی صحنه خواهند رفت.

سالن کوشک هنر که هر شب میزبان گروه‌های سرود است، میزبان گروه‌های «ری‌را» و «شمیم یاس» است.

همچنین سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی در ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان آرون افشار و در ساعت ۲۲ میزبان مخاطبان مسعود صادقلو خواهد بود.

در نهایت فرهنگسرای بهمن در دو سانس ۱۹ و۲۲ میزبان علیرضا طلسچی و هوادارانش خواهد بود.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن، امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار و جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.




وبگردی